فیلتر ها
مرتب سازی بر اساس:

بارگذاری...

لطفا چند لحظه صبر کنید

لوله پلی اتیلن - قیمت انواع لوله پلی اتیلن در 1401 - بازار اتصالات

لوله های پلی اتیلن یکی از پر کاربرد ترین لوله ها در جهان هستند. این لوله ها از جنس پلی اتیلن با دانسیته بالا ساخته شده اند و بسیار مقاوم و با دوام هستند. لوله های پلی اتیلن از انواع مواد اولیه پلی اتیلنی ساخته می شوند و در مصارف گوناگونی همچون لوله های فاضلاب، کانال های آبرسانی، زهکشی و غیره استفاده می گردند. این لوله ها درارای قابلیت اتصال آسان و استحکام بالا هستند و به دلیل مقاومت به تغییرات دما، زمین لرزه و غیره در مصارف گوناگون به طور گسترده ای استفاده می شوند. در ادامه این مقاله قصد داریم شما را با لوله های پلی اتیلن، انواع آن، کاربردها و مزایای لوله های اتیلن آشنا سازیم. اگر قصد خرید عصایی پشت بام را دارید ، می توانید از طریق وب سایت بازار اتصالات درخواست خود را ثبت نمایید و از قیمت سیفون یک تکه بلند و سه راه بازدید پوش فیت مطلع شوید.

پلی اتیلن چیست؟

پلی اتیلن پلیمری است که در عین خشک بودن دارای انعطاف پذیری بالا است. این پلیمر ساخته شده از کربن و هیدروژن با پیوندهای مولکولی بسیار قوی است. پلی اتیلن پگالی بالایی دارد و با حروف اختصاری HDPE شناخته می شود. مواد پلی اتیلنی که برای ساخت لوله های پلی اتیلن استفاده می گردد با دیگر محصولاتی که از پلی اتیلن ساخته می شود متفاوت است. در ساخت هر کدام از لوله های پلی اتیلن که با مصارف گوناگون و در سایز های کوچک تا بسیار بزرگ ساخته می شوند به میزان معینی از مواد پلی اتیلنی استفاده می گردد. در ادامه با انواع این لوله و مصارف مختلفشان آشنا خواهید شد. برای خرید تفلون مایع ، شیر خودکار یورک و شیر گازی امین می توانید به وب سایت بازار اتصالات مراجعه کنید.

لوله پلی اتیلن چیست؟

 در صنعت یکی از پرکاربردترین لوله هایی که مورد استفاده قرار می گیرد لوله پلی اتیلن می باشد شکل ظاهری این لوله ها به شکل استوانه های توخالی می باشد که با توجه به شرایط پروژه و متناسب با فشار و همچنین استانداردهای مجاز تولید می شود لازم به ذکر است لوله پلی اتیلن یکی از لوله های پر مصرف در چند سال اخیر بوده که با توجه به قابلیت ها و عملکرد هایی مانند انعطاف پذیری خوب و رسوب پذیری پایین و همچنین مقاومت و دوام بالا در مقایسه با سایر لوله ها در بازار محبوبیت بسیار بالایی دارد و جزء لوله های پر مصرف به حساب می آید.

انواع لوله پلی اتیلن

لوله های پلی اتیلن در انواه مختلف تک جداره و دو جداره تولید می گردد. هرذ کدام از این مدل ها در برخی مصارف استفاده می شوند. مدل های تک جداره را می تواندر انتقال آب زهکشی، کشاورزی و همچنین در کابل های برق و مخابراتی استفاده می گردد. از لوله ای دوجداره نیز در شبکه های کوچک و بزرگ انتقال آب و فاضلاب به صورت ثقلی و بدون فشار درونی استفاده می شود.  در ادامه به توضیح مختصری از مشخصات هر کدام از این لوله ها می پردازیم.

  •  لوله پلی اتیلن جهت آبرسانی
  •  لوله پلی اتیلن  گازی
  •  لوله پلی اتیلن غلافی 
  • لوله پلی اتیلن فشار قوی
  •  لوله پلی اتیلن آبیاری قطره ای
  •  لوله پلی اتیلن فاضلابی

لوله پلی اتیلن فاضلابی

لوله پلی اتیلن فاضلابی با توجه به نوع کارکرد و عملکرد آن معمولاً دوجداره می باشد و در انتقال فاضلاب استفاده می شود همچنین لوله های پلی اتیلن فاضلابی در فشارهای3.2 تا 5 بار و همچنین در سایزهای ۵۰ تا ۱۶۰ میلیمتر در بازار موجود می باشند لازم به ذکر است برای تولید این  لوله ها از گرید ‏ PE80 در سایزهای بزرگتر از گریدPE100 استفاده می گردد.

لوله های پلی اتیلن گازی

 این لوله ها به دلیل نوع کاربری و همچنین حساسیت آنها باید دارای تاییدیه شرکت ملی گاز باشند لوله های پلی اتیلن گازی در فشارهای12.5 و16 و بار و همچنین در سایزهای مختلفی مانند ۲۵. ۶۳.  ۱۱۰. ۱۲۵. ۱۶۰. ۲۰۰. ۲۲۵ میلی متر تولید  می‌شوند. این لوله ها در گرید هایPE100 و گریدPE80 تولید و جهت استفاده در بازار عرضه می شوند.

 لوله پلی اتیلن غلافی

از لوله پلی اتیلن غلافی برای پوشش دهی و غلاف برای کابل ها و همچنین سیم های برق در فشار های ۶ و ده بار و همچنین در سایزهای ۲۰ ۲۰ تا ۲۰۰ میلی متر استفاده می شود همانگونه که از اسم این لوله های پلی اتیلن مشخص است دارای پوشش دهی بسیار خوب و همچنین غلاف بندی مناسب کابل ها و سیم های برق می باشد.

لوله پلی اتیلن فشار قوی

لوله پلی اتیلن فشار قوی ضخامت بیشتری نسبت به سایر لوله ها می باشد همچنین دوره ها در فشار های ۱۰ تا ۳۰ بار و در سایزهای ۲۰ میلیمتر تا ۶۳۰ میلیمتر تولید می شوند. لازم به ذکر است که به این دوره ها به اختصار لوله های پلی اتیلن تحت فشار نیز گفته می شود.

لوله پلی اتیلن آبیاری قطره ای

لازم است بدانید لوله های پلی اتیلن آبیاری  قطرهای در  دسته پلی اتیلن های نرم طبقه بندی می شوند و معمولاً در سایزهای ۱۶ میلیمتر تولید و همچنین برای مصارف کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرند. این لوله ها از پرکاربردترین لوله ها در صنعت کشاورزی می باشد.

لوله پلی اتیلن پلی رود 

لازم است بدانید که کارخانه پلی رود اتصال به لطف استانداردهای ملی و بین المللی شروع به فعالیت می کند و با بهره وری از مهندسان خبره و با استفاده از فناوری ها و تکنولوژی های به روز دنیا اقدام به تولید با کیفیت و مرغوب در زمینه لوله و اتصالات می کند لذا این کارخانه همیشه سعی و تلاش خود را برای تولیدات ای باکیفیت و جدیدتر و همچنین استفاده از تکنولوژی های به روز تر می کند. لازم به ذکر است که برخی از محصولات این کارخانه از موارد زیر می باشد.

  1. اتصالات الکتروفیوژن
  2.  اتصالات پیچی پلی اتیلن
  3.  اتصالات جوشی فاضلابی

 لوازم لوله و اتصالات آبیاری بارانی و قطره ای

  1. اتصالات جوشی پلی اتیلن
  2.  لوله پلی اتیلن پلیران

به طور کلی و کاملا  اجمالی میتوان گفت پلیران اتصال از تولید کنندگان عمده لوله های پلیمری در ایران می باشد که با بهره گیری از مواد اولیه مرغوب و همچنین تکنولوژی های به روز و مناسب و استفاده از کارشناسان و متخصصین مجرب توانسته لوله های با کیفیت بسیار بالا تولید نماید لوله های پلی اتیلن پلیران منطبق با بهترین و بالاترین استانداردهای موجود در دنیا میباشد و همچنین دارای نوار آبی در امتداد طول لوله ها است.
از موارد قابل استفاده از لوله های پلی اتیلن پلیران میتوان به آبیاری تحت فشار قطره ای و یا بارانی و همچنین انتقال و توزیع آب با قطر خارجی ۱۶ تا ۱۶۰ میلی متر اشاره نمود. از مزایای منحصر به فرد لوله های پلی اتیلن پلیران میتوان به کیفیت بالا نوآوری در ساخت و توسعه مستمر و بهترین و مناسب ترین مواد اولیه و استفاده از جدیدترین فناوری ها و تکنولوژی های موجود در دنیا جهت تولید انواع لوله ها و اتصالات پلی اتیلن اشاره کرد که در پشت تمامی این محصولات با کیفیت سالها تجربه نهفته است.

قیمت لوله پلی اتیلن

لازم به ذکر است که قیمت لوله پلی اتیلن به مواردی چون قطر و فشار لوله و همچنین مواد اولیه به کار رفته در آن بستگی دارد ولی به طور کلی می‌توان گفت لوله های پلی اتیلن مختلفی دارند که معمولاً از ۲۰ میلیمتر شروع می‌شود و به ۲۴۰۰ میلی متر هم میرسد.حال لازم است به این نکته توجه داشته باشید که قیمت لوله پلی اتیلن و وزن آن رابطه مستقیم و با فشار کاری این لوله ها دارد به این صورت که هرچه فشار بیشتر باشد وزن و بهای لوله هم بالاتر خواهد بود در بحث قیمت گذاری لوله های پلی اتیلن جدول قیمت با توجه به تنوع بالا و همچنین اندازه و فشارهای کاری کمی دشوار است و بهتر میباشد فاکتورهای موثر در قیمت لوله را در فرمول محاسبه قیمت لحاظ نماییم.

تاریخچه لوله اتصالات پلی اتیلن

لوله های پلی اتیلن که همانلوله های پلاستیکی تحت فشار هستند  برای اولین بار در اروپا و سپس در ایالات متحده آمریکا استفاده شدند. این لوله ها برای اولین بار حدود 70 سال پیش مورد استفاده قرار گرفته اند. در سال 1953 پروفسور کارل زیگلر و همکارانش موفق به کشف پلیمر پلی اتیلن و در سال 1963 برای این اکتشاف توانستند جایزه نوبل را کسب کنند. یکی از اولین محصولات تولید شده از پلی اتیلن، لوله های پلی اتیلنی بود زیرا مهندسان سال های بسیار زیادی به دنبال یک جایگزین مناسب برای  لوله های آهنی بودند. امروزه حدود 28 میلیون تن  ماده پلی اتیلنی در سال تولید می گردد که به طور تقریبی 4 میلیون تن آن برای ساخت لوله های پلی اتیلن استفاده می شود.

مزایای لوله پلی اتیلن

لوله های پلی اتیلن یکی از پرکاربردترین لوله ها در صنایع گوناگون است. این لوله ها به عنوان جایپزین برای لوله های آهنی ساخته شدند و امروزه در مصارف مختلف و انتقال بسیاری از سیالات استفاده می شود. این لوله ها بسیار سبک تر از لوله های بتنی، سیمانی و فلزی است و سرعت تولید بالایی دارند. همچنین این لوله ها بسیار مقاوم به خوردگی و سایش در مقابل سیالات اسیدی و قلیایی هستند و در مقایسه با لوله های پلیکا دارای مقاومت مکانیکی و انعطاف پذیری بیشتری هستند. به طور کلی مزایای لوله های پلی اتیلن عبارتند از:

•    استحکام بالا و عدم نشتی
•    انعطاف پذیری بالا
•    قابلیت اتصال آسان
•    مقاومت در برابر زمین لرزه ها
•    مقاومت در برابر خوردگی و اشعه فرابنفش خورشید
•    مقاومت در برابر تغییرات دما
•    مقاومت در برابر جوندگان، موریانه و انواع میکروارگانیسم ها
•    هزینه پایین تعمیرات و نگهداری
•    سرعت تولید بالا و هزینه  تولید کم
•    صرفه جویی در هزینه ها تصفیه به دلیل خاصیت عدم نشتی داشتن لوله های پلی اتیلن
•    تولید لوله ها در سایز و قدرت تحم مختلف و با توجه به مصافرف مورد نظر

لوله پلی اتیلن تک جداره

لوله های پلی اتیلن تک جداره با تحمل فشار بین 2 تا 40 اتمسفر تولید می شود و در مصارف گوناگون ساخته می شوند. این لوله ها را با نام های لوله های تحت فشار و یا فشار قوی نیز می شناسند. این لوله ها در نظر اکثر افراد لوله های با ضخامت بالایی هستند در حالی که این تصور غلط است و این نوع لوله ها از لحاظ ضخامت و وزن خیلی تفاوتی با دیگر لوله ها ندارند و استفاده از آن ها مناسب تر و مقرون به صرفه تر است. به طور کلی مشخصات لوله پلی اتیلن فشار قوی دارای مشخصات زیر است.
وزن کم و سهولت در حمل و نقل

  • سهولت در نصب
  • دارای اتصالات متنوع
  • مقاوم در برابر حرارت تا ۸۰ درجه سانتیگراد
  • مقاوم در برابر برودت تا ۷۰ – درجه سانتیگراد
  • مقاوم در مقابل فشار بالا
  • مقاوم در مقابل ضربه
  • مقاوم در مقابل انواع مواد شیمیایی
  • مقاوم در مقابل تاثیر اشعه آفتاب و ازن

لوله پلی اتیلن دو جداره

لوله های پلی اتیلن دوجداره جهت انتقال سیالات بدون فشار داخلی که به صورت ثقلی جریان پیدا می کنند، طراحی و ساخته شده اند و  از آن ها معمولا در انتقال آب و فاضلاب شهری استفاده می شود. لوله های دوجداره دارای توانایی تحمل فشار خارجی و نیروهای زیر سطحی و ترافیکی هستند. به دلیل داشتن قدرت تحمل بالا . پایین تر بودن قیمت آن ها نسبت به لوله های تک جداره ، از آن ها  گاهی در صنایع و تاسیسات دیگر نیز استفاده می شود. مهمترین مشخصات لوله های پلی اتیلن دوجداره را می تواندر موارد زیر نام برد:

  • عدم گرفتگی لوله ها در اثر رسوبات
  • مقاوم در مقابل حلال ها و گاز های شیمیایی
  • ضریب زبری پایین
  • هزینه های اجرائی پایین تر
  • وزن کمتر در مقایسه با لوله های بتنی
  • دارای استحکام بالا و با دوام
  • مقاوم در برابر حلال ها و گاز های شیمیایی

مصارف لوله پلی اتیلن

حتما شما هم متوجه اهمیت استفاده از لول ها ی پلی اتیلن  در مصارف مخلتف به دلیل مزایای بسیار زیاد آن ها شده اید. ای لوله ها را گاهی بر اساس نوع مصرف نیز نامگذاری می کنند که زیر انواع دسته بندی لوله ها را بر اساس مصرفشان را نام می بریم و مشخصات هر کدام را به طور مختصر بیان می کنیم.

لوله پلی اتیلن فاضلابی

لوله پلی اتیلن فاضلابی کاربرد فراوانی دارد و مهمترین کاربرد آن ها انتقال فاضلاب ها و پسماند های صنعتی است. از این لوله ها در زهکشی و انتقال آب های سطحی نیز استفاده می شود. مواد پلی اتیلنی که در تولید محصولات پلی اتیلنی مورد استفاده قرار می گیرند متفاوت است. این لوله ها در گرید های مختلف و به جهت مصارف گوناگونی تولید می شوند.

لوله پلی اتیلن گازی

لوله های پلی اتیلن گازی همانطور که از نامشان پیداست به جهت انتقال گاز طبیعی استفاده می شوند. بیشترین کاربرد این نوع لوله ها در صنایع پتروشیمی است. استفاده از این نوع لوله ها سال های زیادی است که رایج شده و در کشور های غربی 90 درصدر لوله های انتقال گاز پلاستیکی و از جنس پلی اتیلن هستند. مهمترین مزایای این نوع لوله ها نصب آسان، مقاومت بالا در برابر آتش سوزی، سایش و اصطکاک و عدم زنگ زدگی است. 

لوله پلی اتیلن کابلی

لوله پلی اتیلن کابلی را برای عایق کردن و پوشش کابل های برقی، فیبر های نوری و غیره استفاده می کنند. این لوله ها از کابل ها برق در برابر بارندگی، ضربه، برق گرفتگی، رعد و برق و غیره محافظت می کنند. از دیگر کاربرد های این نوع کابل ها استفاده از آن ها در باغداری، کشاورزی برای انتقال آب و آبیاری قطره ای است. از لوله های پلی اتیلن مدل کابلی همچنین گاهی برای سیم کشی و ر مناطق شهری و بین شهری و به عنوان کابل استفاده می شود.  

لوله پلی اتیلن آبرسانی

از لوله پلی اتیلن آبرسانی برای انتقال آب و آب قابل شرب استفاده میشود لذا بیشترین کاربرد این لوله ها در صنعت کشاورزی است. لازم به ذکر است که های پلی اتیلن آبرسانی اغلب در فشار های ۶ تا ۱۶ بار و همچنین جهت موارد حساس در فشار ۲۰ بار و در سایز های گوناگونی مانند ۲۰. ۲۵. ۳۲ .۴۰. ۵۰. ۶۳.  ۷۵.    ۱۱۰. ۱۲۵. ۱۴۰. ۱۶۰.  ۱۸۰. ۲۰۰. ۲۲۵. ۲۵۰. ۲۸۰. ۳۱۵. ۳۵۵. ۴۰۰. ۴۵۰. ۵۰۰. ۵۶۰. ۶۳۰ میلی متر تولید و روانه بازار می شوند. از این لوله ها برای آبرسانی و انتقال آب شرب به مناطق شهری و روستایی استفاده می شود. این لوله ها از نوع لوله تک جداره هستند تحمل فشارهای بالا را دارند و در فشارهای  2.5 تا 25 اتمسفر از آن ها استفاده می شود. مهمترین مزایای این محصول عبارتند از :

  1. مقاومت در برابر سایش و اصطکاک
  2. مقاومت در برابر حلال های آلی
  3. مقاومت دربرابر سرما و گرما
  4. مقاومت در برابر فرسایش خاک، رانش زمین و زمین لرزه
  5. مفاومت بالا در برابر اشعه فرابنفش آفتاب
  6. وزن کم، نصب آسان و انعطاف پذیری بالا
  7. دوام بالا و عمر طولانی

انواع لوله های پلی اتیلن بر اساس مواد اولیه

مواد پلی اتیلنی که برای تولید لوله های پلی اتیلنی استفاده می گردد را در دوبخش مواد پلی اتیلنی مشکی و مواد پلی اتیلنی سفید دسته بندی می کنند که هر کدام از آن ها نیز دارای ویژگیهای خااصی است که در ادامه به آن ها آشنا خواهید شد.

مواد پلی اتیلن مشکی

مواد پلی اتیلنی مشکی در ساخت لوله های تک جداره تحت فشار استفاده می گردند. لوله پلی اتیلنی تحت فشار در واقع به رنگ سفید هستند اما با اضافه کردن برخی افزودنی ها به رنگ مشکی در می آیند. نام ماده افزودنی مستربچ است و  چنانچه از این مواد به مقدار مناسب استفاده نشود ممکن است کیفیت محصول کاهش یابد. در لوله های پلی اتیلنی گازی از مواد پلی اتیلن خودرنگ استفاده می شود که در گذشته از عربستان و امارات وارد می گردید ولی از سال 1394 در کارخانه پتروشیمی شازند اراک  تولید می شود.

مواد پلی اتیلن سفید

مواد پلی اتیلن سفید محصول پتروشثیمی های داخلی است و تولید این شرکت ها جوابگوی مصرف داخلی نیست. این مواد بدون رنگ هستند و در زمان تولید به آن ها اکتروژن و مستربچ اضافه می گردد. لوله های پلی اتیلن تولید شده از این مواد و با رنگ سفید مقاومت بالایی ندارند و طول عمر و دوام کمتری نسبت به لول هایی با پلی اتیلن مشکی دارند.

نوع اتصالات پلی اتیلن

اتصالات لوله های پلی اتیلن به دو صورت اتصالات پیچی و اتصالات جوشی انجام می شود. اتصالات پیچی بیشتر برای لوله های کوچک و تا قطر 110 میلی متر استفاده می شود. این نوع اتصالات را می توان بارها باز و بسته کرد بدون اینکه به لوله و اتصالات آسیبی برسد. اتصالات جوشی نوع دیگری از این اتصالات هستند که در لوله های با قطر 25 تا 1000 میلی متر استفاده می شوند.

خرید لوله های پلی اتیلن

لول های پلی اتیلنی با تنوع بسیار بالایی ساخته می شوند و برای خرید آن ها باید به نوع مصرف و سایز مد نظر دقت کرد. مواد مورد استفاده در ساخت لوله های پلی اتیلن نیز در قیمت این لوله ها تاثیر گذار است. همچنین فشار کاری که لوله ها می توانند تحمل کنند نیز می تواند در قیمت آن ها اثر گذار باشد. امروزه می توان با استفاده از سایت های معتبر خرید مواد پلی اتیلنی و فروشگاه های اینترنتی لوله و اتصالات، این لوله ها را خریداری کرد. در خرید آنلاین لوله پلی اتیلن حتما به سایز، تحمل فشار و جنس مواد اولیه دقت کنید.
لول های پلی اتیلن یکی از بهترین جایگزین های لوله های فلزی، بتنی و سیمانی هستند که در 70 سال اخیر مورد قرار گرفته اند. این نوع لوله ل را از پلیمر پلی اتیلن ساخته می شوند و دارای مزایای بسیاری نسبت به دیگر لوله ها هستند. این لوله ها در عین استحکام دارای دوام بالا و انعطاف پذیری بسیار زیادی هستند. لول های پلی اتیلن در دو نوع تک جداره و دوجداره و از موارد پلی اتیلنی سفید ویا مشکی ساخته می شوند. مهمترین انواع لوله های پلی اتیلنی لوله های فاضلابی، کابلی، آبرسانی و گازی هستند. کاربرد هر کدام از این لوله ها از نامشان مشخص است و هر کدام با ویژگی ها و تحمل فشار خاصی با هدف استفاده در مصارف به خصوصی ساخته می شوند. و در آخر شما می توانید برای خرید این لوله ها هم به صورت حضوری و هم به صورت اینترنتی اقدام فرمایید.




DNN