فیلتر ها
مرتب سازی بر اساس:

بارگذاری...

لطفا چند لحظه صبر کنید

لوله گالوانیزه - قیمت و خرید انواع لوله گالوانیزه - بازار اتصالات

لوله ای را که روی مذاب پوشش میدهند را لوله گالوانیزه می گویند. از آهن سفید شده می باشد که درز آنها با دستگاههای درز جوش به هم متصل می شود و بعد لوله را در  فلز روی مذاب فرو می برند که این کار  اکثراً به دو شکل سبک و متوسط تولید می شود. لازم به ذکر است جنس لوله های گالوانیزه از فولاد نرم می‌باشد که در ساختن آنها از ورق های فولاد که با فشار داخل قالب عبور داده‌اند درز آنها را جوش می دهند و سپس پس آنها را برای افزایش مقاومت در برابر اسیدها و همچنین زنگ زدگی ها در داخل یک وان آبکاری روی اندود گالوانیزه می کنند.

لوله گالوانیزه چیست؟

لوله های گالوانیزه در اصل لوله های فولادی هستند که طی یک فرایند ساختاری به نام ‏گالوانیزاسیون  سرد با گرم با لایه ای از فلز مس  می پوشانند که این کار باعث افزایش مقاومت این لوله ها در برابر عوامل خورنده خواهد شد به دلیل کاربرد وسیع این لوله ها در صنایع گوناگون این لوله ها در سایز ها و همچنین در ابعاد مختلف و با ضخامت پوشش متغیر تولید و روانه بازار می شود همچنین لازم به ذکر است که قیمت این دوره ها بسته به نوع فرایند پوشش دهی و همچنین ضخامت پوشش و اندازه و ابعاد و همچنین برند وابسته است. 

لوله ای آهنی که دائما در معرض آب و هوا هستند ممکن است دچار زنگ زدگی و خوردگی شوند که این مسئله باعث می شود خیلی زود لوله ها و اتصالات فرسوده شده و از بین بروند. برای جلوگیری از این زنگ زدگی و خوردگی فلز آهن، روی آن ها را با فلز روی می پوشانند. فلز روی بر روی این قطعات به عنوان یک پوشش محافظتی عمل می کند و لوله ها را از زنگ زدگی و خوردگی حفظ می کنند. لوله های گالوانیزه با داشتن این پوشش دارای دوام و استحکام بیشتری می شوند.قطر لوله های گالوانیزه به قطر های اسمی معروف هستند چراکه قطر داخلی آن ها بیشتر و قطر خارجی آن ها کوچکتر است.  لوله های گالوانیزه در انواع مختلفی هستند که در ادامه به برخی از آن ها اشاره خواهیم کرد.

انواع لوله گالوانیزه

  • لوله های فولادی گالوانیزه
  •  لوله های آهنی گالوانیزه

لوله های فولادی گالوانیزه: در بعضی مواقع از این لوله ها برای تخلیه فاضلاب لوازم بهداشتی در ابعاد کوچک مورد استفاده قرار می گیرد ولی به طور کلی می توان گفت مورد استفاده از اصلی این لوله ها برای تهویه میباشد همچنین جنس این دوره ها از فولاد نرمی است که در ساختن آنها از ورق فولاد استفاده می کند به این ترتیب که ورق فولاد را با فشار داخل قالب عبور میدهند و درز آن را جوش می دهند و بعد از آن این لوله ها را برای افزایش مقاومت در برابر اسید ها و زنگ زدگی ها در یک وان آبکاری شده قرار میدهند.
لوله های آهنی گالوانیزه: لازم است بدانید که این لوله ها از آهن سفید نورد  شده می باشد که در آنها با دستگاههای درز جوش به هم جوش می خورد  و سپس لوله را در فلز روی مذاب  فرو می برند و به همین دلیل است که به این گونه ها لوله های با درز نیز گفته می شود. همچنین لوله ها از رنگ تیره و خاکستری شان شناسایی می شوند و اکثراً به دو شکل سبک و متوسط در بازار یافت می شود.

اتصالات گالوانیزه چیست؟

به طور کلی اتصالات گالوانیزه وظیفه آبرسانی در موتورخانه ها و همچنین در بخش های یوتیلیتی پروژه های صنعتی  را دارا می باشند لازم به ذکر است  اتصالات گالوانیزه جهت اتصال به لوله های گالوانیزه مورد استفاده قرار می گیرند همچنین باید به این مورد توجه داشت که لوله های گالوانیزه به صورت پیچ دنده هستند همچنین اتصالات دنده ای به دلیل شرایط محیطی که در آن قرار میگیرند در معرض خطر زنگ زدگی و خوردگی هستند و به همین دلیل نیاز به  پوششی برای حفاظت در مقابل زنگ زدگی دارند زیرا اتصالات زنگ زده پس از مدتی دچار خوردگی خواهند شد و از محل خوردگی سوراخ ایجاد میشود که این یکی از دلایل خرابی سیستم لوله کشی می باشد.

قیمت لوله گالوانیزه

به طور کلی قیمت لوله گالوانیزه در سایز و ضخامت های مختلفی در انواع صنعتی و همچنین تست آب وجود دارد لازم به ذکر است که این لوله ها به واسطه بهترین برند ها و کارخانه های تولیدکننده و معتبر قابل مشاهده هستند و به دو شکل شاخه ای و کیلویی می توان اقدام به تهیه و خرید لوله های گالوانیزه نمود. قیمت این لوله های گالوانیزه به طور معمول از ۳۵۰۰۰ تومان شروع می شود و تا قیمت یک میلیون تومان در بازار موجود است ولی به هر حال قیمت بستگی به مدل و سایز لوله دارد.

لوله گالوانیزه آب

لوله گالوانیزه آب جزء لوله های بسیار پر کاربرد در صنعت و در ساختمان سازی می باشند که از آنها به منظور انتقال مایعات به ویژه آب بهره می برند لازم به ذکر است که این لوله ها از جنس فولاد هستند که یک لایه فلز روی یا همان زینک روی آنها را پوشانده است همچنین فلز روی باعث عدم خوردگی و زنگ زدگی فولاد خواهد شد و به این شکل باعث افزایش عمر لوله در برابر عوامل خورنده و زنگ زدگی ها میشود.

لوله گالوانیزه مک

لوله گالوانیزه مک از جنس آهن چکش خوار و همچنین توسط کارخانه مک تولید و روانه بازار شد لازم به ذکر است که بدانید اتصالات مک دارای ۲۵ سال عمر مفید هستند همچنین اتصالات مرگ به شکل دنده ای و به دو صورت اتصالات گالوانیزه سفید که جهت مصارف آب و سیالات مایع مورد استفاده قرار می گیرند تولید می‌شود و همچنین گالوانیزه سیاه که برای مصارف گاز تولید و مورد استفاده قرار می گیرد.لوله گالوانیزه مک دارای کیفیت و قیمت بسیار مناسبی نسبت به سایر اتصالات گالوانیزه است.

لوله گالوانیزه برزیل

لوله گالوانیزه برزیل یا همان اتصالات گالوانیزه توپی که با نام برزیل شناخته می شود یک نوع اتصال آبکاری شده از جنس چدن می باشد و سپس بعد از آبکاری گرم به صورت اتصالات دنده ای گالوانیزه فشار قوی و معمولی تولید می شوند همانطور که از اسم این لوله گالوانیزه پیداست اتصالات توپی برزیل ساخت کشور برزیل است و به همین علت می باشد که به آنها اتصالات گالوانیزه برزیل می گویند.

قیمت لوله گالوانیزه آب

لازم به ذکر است قیمت لوله گالوانیزه آب به سه فاکتور بستگی دارد:
قیمت لوله و همچنین قیمت فلز روی که برای گالوانیزاسیون گرم و همچنین هزینه های کارخانه بستگی دارد ولی به طور کلی قیمت گالوانیزه آب حدود ۳۰ درصد بالاتر از لوله سیاه تست شده می باشد که این هزینه به دلیل آبکاری و رزوه سر و ته لوله است لازم به ذکر است بیان کنیم قیمت لوله گالوانیزه آب حدوداً از ۳۰۰۰۰ تومان شروع می شود.قیمت بسته به نیاز و خواسته مصرف کننده و همچنین طبق بودجه موجود تلرانس دارد لذا سعی نمایید برای خرید لوله آب گالوانیزه از فروشگاه های مجاز اقدام نمایید.

اتصالات گالوانیزه یکی از رایجترین انواع اتصالات استفاده شده در صنعت هستند. این نوع اتصالات از پوششی گالوانیزه برخوردار هستند و از 50 سال پیش استفاده از آن ها در ایران رواج پیدا کرد. اتصالات گالوانیزه در کل به دو نوع سیاه و سفید تقسیم می شوند و اغلب به صورت دنده ای هستند. گالوانیزه نوعی پوشش از جنس روی است که اتصالات را در مقابل سایش و زنگ زدگی حفظ می کند. این نوع اتصالات را د رصنایع و تاسیسات مختلف نفت، گاز، آب و غیره استفاده می گردد. 

گالوانیزه چیست؟

آهنی که با روی پوشانده شود را گالوانیزه می گویند. آهن گالوانیزه حتی اگر پوشش شکسته شود زنگ نمی زند. بین آهن و روی یک اتصال الکتروشیمیایی تشکیل می شود که در آن روی به جای آهن به عنوان آند و آهن به عنوان کاتد است. زمانی که روی آند است فلزی پست تر و یا فعال تر از آهن است و پتانسیل احیا کمتری نسبت به آهن دارد. در حلبی ها نیز بر روی آهن فلز قلع پوشانده می شود ولی در آن ترکیب آهن آند است و در صورتی که پوشش قلع بشکند احتمال زنگ زدگی در آهن وجود دارد. اتصالات گالوانیزه دارای یک لایه روی است که از آهن را از خوردگی و مواد شیمیایی محافظت می کند.

عمل گالوانیزاسیون

ایجاد پوشش گالوانیزه یا روی بر روی آهن را گالوانیزاسیون می گویند. گالوانیزاسیون باعث شده اتصالات در هر شرایط آب و هوایی در مقابل زنگ زدگی و فرسایش مقاوم باشد. مهمترین مسئله در این مسئله این است که پوشش گالوالنیزه نباید هیچ ناخالصی داشته باشند. در صورت وجود هر گونه ناخالصی ممکن است که آهن زنگ بزند. عمل گالوانیزاسیون را می توان در لوله های مختلف  اتصالات درز دار و یا بی درز استفاده کرد. برای خرید تفلون مایع ، شیر خودکار یورک و شیر گازی امین می توانید به وب سایت بازار اتصالات مراجعه کنید. اگر قصد خرید لوله و اتصالات پلیمری نیک بسپار را دارید ، می توانید از طریق وب سایت بازار اتصالات درخواست خود را ثبت نمایید و از قیمت لوله یکسر سوکت و لوله دوسر سوکت مطلع شوید.

انواع اتصالات گالوانیزه

اتصالات گالوانیزه در انواع مختلفی تولید می گردند. برخی از مهمترین مارک های موجود از اتصالات گالوانیزه،
اتصالات گالوانیزه توپی برزیل، اتصالات گالوانیزه جورج فیشر، اتصالات گالوانیزه مک و اتصالات گالوانیزه چینی هستند. در ادامه به مشخصات انواع اتصالات گالوانیزه و برخی از مهمترین مارک های آن می پردازیم.

اتصالات گالوانیزه به دو صورت سرد و گرم آبکاری می شوند.اتصالاتی که به صورت سرد آبکاری شده اند در لوله های آب منازل و موارد مشابه دیگری استفاده می شوند و اتصالات گالوانیزه گرم نیز در تیر های برق فشار قوی و مواردی این چنینی استفاده می شود. اتصالات گالوالنیزه در بازار با دو نام گالوانیزه سیاه و اتصالت گالوانیزه سفید وجود دارد و بیشتر نوع اتصال در آن ها به صورت دنده ای است. در ادامه به برخی از اتصالات گالوانیزه و کاربرد های آنها اشاره می گنیم.

•    تبدیل گالوانیزه
تدیل گاولنیزه دنده ای یکی از اتصالات پرکاربرد در صنایع است و به جهت کاهش و افزایش سایز انشعابات لوله های گالوانیزه استفاده می گردد.
•    زانو گالوانیزه
این نوع اتصالات در دو گونه سرد و گرم تولید می شود و زاویه های آن 45 ذو 90 درجه است که بتوان در زوایا مختلف از آن ها را استفاده کرد. از زانو گالوانیزه در صنایع مختلف آب، هوا، بخار و گاز استفاده می شود.  
•    چپقی گالوانیزه
چپقی کالوانیزه زاو.یه های مختلف 45 و 90 درجه در انشعابات و خطوط لوله های گالوانیزه استفاده می شود. این نوع اتصال زمانی که لوله ها در یک سر آن دنده نر و در سر دیگر آن دارای مادگی باشد استفاده می شود.
•    سه راهی گالوانیزه
سه راهی گالوانیزه به صورت دنده ای و با مغزی سفید و یا سیاه تولید می شود. این نوع اتصال نیز در صنابع مختلف آب ، گاز، بخار و هوا استفاده می شوند.
•    مغزی گالوانیزه
مغزی گالوانیزه نیز به صورت دنده ای و به دو صورت گالوانیزه سفید و سیاه تولید شده و در صنایع مختلف آب، گاز، بخار و هوا مورد استفاده قرار می گیرد.
•    درپوش گالوانیزه
درپوش های گالوانیزه از خروج آب و سیالات دیگر در قسمت انتهایی خطوط لوله های گالوانیزه جلوگیری می کنند.
•    روپیچ توپیچ گالوانیزه
این وسیله جهت اتصال آسان و قابل باز شدن لوله های گالوانیزه استفاده می شود.
•    بوشن گالوانیزه
این وسیله برای اتصال آسان در لوله های گالوانیزه قرار می گیرند و قابلیت باز شدن راحت را در لوله های گالوانیزه ایجاد می کنند.
•    مهره ماسوره گالوانیزه
این مهره نیزه ماننده بوشن برای اتصال آسان است و در نصب شیرآلات مورد استفاده قرار می گیرد.

اتصالات جوشی گالوانیزه

این نوع اتصالات به لوله های پایپینگی از طریق جوشکاری متصل می شوند. این نوع اتصالات را در دسته به نام های بات ولد و ساکت ولد تقسیم می شوند.

اتصالات دنده ای گالوانیزه

برای اتصال این اتصالات از دنده های موجود روی آن ها استفاده می شود. بیشتر انواع اتصالات گالوانیزه از نوع دنده ای هستند و این اتصالات پرکاربردترین و پر مصرف ترین اتصالات هستند. از مهمترین معایب این اتصالات سایز آن ها است که سایز های 10 تا 12 سانتی متر هستند.

اتصالات فلنج دار گالوانیزه

این نوع اتصالات نیز از نوع پرکاربردی هستند . اتصالات گالوانیزه فلنج دار به صورت جوشی یا دنده ای به لوله ها وصل می گردد و در سر دیگر از طریق پیچ و مهره به لوله ها متصل می شود.

اتصالات گالوانیزه مک

از اتصالات گالوانیزه مک در موارد ی که احتمال خودگی و خسارت زیاد وجود دارد استفاده می گردد. در اتصالات مک از فولاد 1.5 درصد کربن استفاده می شود. خواص فولاد به درصد کربن و عملیات حرارتی که روی آن انجام می دهند بستگی دارد. چنانچه مایل به خرید و استفاده از این نوع اتصالات هستید و علاقمند به اطلاع از لیست قیمت اتصالات گالوانیزه مک هستید می توانید به سایت های معتبر فروش لوله و اتصالات مراجعه کنید.

اتصالات گالوانیزه توپی برزیلی

این نوع اتصالات ساخت کشور برزیل هستند و با کیفیت ترین نوع لوله و اتصالات موجود در بازار ایران هستند. این نوع اتصالات در دو نوع و مدل NPT و BSP تولد می گردد. این مدل ها از لحاظ نوع رزوه با یکدیگر متفاوت هستند. از لیست قیمت اتصالات گالوانیزه توپی برزیلی در انواع مختلف را نیز می توانید با مراجعه به سایت های فروش اینترنتی لوله و اتصالات مطلع شوید.

لوله گالوانیزه آهنی

این لوله ها اکثرا به رنگ خاکستری هستند و در دو نوع متوسط و سبک تولید می گردند. لوله گالوانیزه آهنی را لوله های با درز نیز می گویند. برای تولید لوله های گالوانیزه آهنی ابتدا درزهای لوله های آهنی را به وسیله دستگاهی به هم جوش می زنند و بعد از آن درون فلز روی مذاب فرو برده می برند تا تبدیل به لوله گالوانیزه گردد. لوله های آهنی را با توجه به نیاز بازار به دو صورت لوله های سنگین و لوله های سبک ساخته می شوند و بیشتر این لوله ها را در ابعاد 6 متری ئ دو سر دنده ای می سازند که قابلیت اتصال به اتصالات دندهای را داشته باشند.

لوله گالوانیزه فولادی

این لوله ها در بیشتر مواقع برای تهویه و  همچنین در تخلیه فاضلاب ها نیز استفاده می گرددند. لوله گالولانیزه فولادی از جنس فولاد نرم است و این لوله به جهت جلوگیری از خوردگی ومقاومت به انواع اسیدها و زنگ زدگی ها گالوانیزه می شوند. لوله های گالوانیزه فولادی  نسبت به دیگر لوله ها و نسبت به لوله های آهنی  سبک تر است ولی این لوله ها نسبت به اسید ها حساسیت بیشتری دارند و هر نوع اسیدی که می تواند به چدن آسیب بزند می تواند باعث آسیب به لوله های گالوانیزه فولادی شده اند.

نحوه تولید لوله های گالوانیزه

تولید لوله های گالوانیزه به دو روش گرم و سرد انجام می شود. برای ساخت لوله گالوانیزه به روش گرم، لوله های گالوانیزه را در وان های مذاب روی غوطه ور می کنند و سپس آن را حرارت می دهند. برای تولید لوله های گالوانیزه به این روش، نمک های روی در داخل یک محلول آبی الکترولیز می شود و لوله های گالوانیزه تولید می شوند.

موارد استفاده از لوله گالوانیزه

لوله های گالوانیزه برای انتقال حرارت،گاز و آب کاربرد دارند. ایجاد هر گونه زنگ آهن در لوله های فولادی سبب آلوده شدن مواد داخل لوله ها به باکتری ها و انواع آلودگی ها می شود. به دلیل  حضور زیاد فلزات سنگین در آب نیز ممکن است لول های فولادی دچار خوردگی و زنگ زدگی شوند و باعث ایجاد آسیب به بدن انسان می گردد که در صورت گالوانیزه کردن این لوله ها این مشکلات دیگر وجود نخواهد داشت. بنابراین یکی از مهمترین استفاده های این لوله ها، استفاده در صنعت انتقال آب است.

خرید لوله گالوانیزه

مهمترین برند های لوله گالوانیزه در ایران عبارتند از لوله گالوانیزه ساوه و لوله گالوانیزه سپنتا است. قیمت لوله گالوانیزه با توجه به انواع مدل های آنها متفاوت است. هر یک از لوله های گالوانیزه و اتصالات گالوانیزه را می توان با توجه به نوع مصرف آن ها دسته بندی می کنند. برای اطلاع از قیمت لوله گالوانیزه ساوه سنگین و دیگر لوله های پرکاربرد و پرمصرف گالوانیزه می توانید به سایت های معتبر فروش محصولات لوله و اتصالات گالوانیزه مراجعه کنید. برای خرید نمحصولات گالوانیزه حتما به مشخصات قطعات و برندی که قصد خرید از آن را دارید دقت کنید تا بتوانید خریدی مطمئن داشته باشید.

لوله و اتصالات گالولانیزه در واقع قطعاتی آهنی یا فولادی هستند که بوسیله فلز روی پوشانده می شوند. فلز روی از خوردگی و زنگ زدگی آن ها جلوگیری می کند و باعث می شود که لوله ها و اتصالات دیرتر دچار خرابی و آسیب گردند. همچنین استفاده از لوله ها و اتصالات گالوانیزه در صنعت انتقال آب باعث می شود که فلزات سنگین موجود در لوله ها به آب وارد نشوند و باعث آلودگی آب نگردند. لوله ها گالوانیزه در دو نوع آهنی و فولادی موجود هستند که با توجه به مصارف آن ها استفاده می شوند. ساخت لوله های گالوانیزه به دو صورت گرم و سرد انجام می گیرد که تولید این لوله ا به روش گرم بسیار رایجتر است. برای خرید لوله ها و اتصالات گالوانیزه شما می توانید به صورت اینترنتی و یا حضوری به مراکز و فروشگاه های فروش لوله و اتصالات مراجعه کرد. برای خرید این نوع قطعات تاسیسات و صنایع مختلف باید برند های مختلف را بررسی کرده  قطعات مورد نظر خود را خردیاری کنید.




DNN