فیلتر ها
مرتب سازی بر اساس:

بارگذاری...

لطفا چند لحظه صبر کنید

لوله درزدار - قیمت و خرید لوله درزدار جوشی - بازار اتصالات

یکی از اتصالاتی که کاربرد فراوانی در امر ساختمان سازی دارد، لوله درزدار است. شاید برایتان جالب باشد بدانید علت درزدار بودن این لوله چیست؟ تفاوت لوله درزدار و لوله بدون درز در چیست؟ در ادامه همراه ما باشید تا به این پرسش ها پاسخ دهیم و علت درز دار بودن لوله معلوم شود. مطابق با استانداردهای ملی و بین المللی (DIN 2440) از ورق نورد گرم به منظور کاربرد در بخش های مختلف تولید و به بازار ارائه می گردد. برای ساخت لوله درزدار نخست ورق فولادی را فرم می دهند که این کار بر اساس روش های رایج انجام شده و درز ایجاد شده از وصل نمودن دو لبه پس از جوشکاری به وجود می آید. لوله ها به منظور جا به جایی سیالات به کار برده می شوند که شیوه های مختلفی برای ساخت آن ها وجود دارد. نفاوت لوله درزدار با لوله بدون درز در این است که لوله درزدار با کمک شکل دادن و جوشکاری اوراق فولادی ساخته می شوند ولی لوله های بدون درز مانیسمان فقط خط جوش دارند. شیوه ساخت لوله های سیاه درزدار به طور مستقیم یا اسپیرال است که قیمت تمام شده ساخت لوله درزدار به روش اسپیرال پایین تر به شمار می رود. اگر قصد خرید پوش فیت را دارید ، می توانید از طریق وب سایت بازار اتصالات درخواست خود را ثبت نمایید و از قیمت پلی ران و نیوفلکس مطلع شوید.

کاربرد لوله درزدار

به طور کلی می توان گفت یکی از مرسوم ترین لوله هایی که در بازار وجود دارد  لوله های می باشد. لذا نام این لوله ها به دلیل وجود جای درز و جوش بر روی سطح لوله است. لازم به ذکر است جای جوش در این لوله از حساس ترین بخش لوله به حساب می آید همچنین از کاربرد های این لوله می‌توان برای ساخت ورقه های فولادی اشاره کرد. یکی از مهمترین دلایلی که قیمت این  لوله ها را  به نسبت دیگر لوله ها پایین تر نگه می دارد این است که لوله های درزدار دارای ویژگی ساخت سریع و همچنین نصب راحتی دارند. در این قسمت سعی داریم به طور کلی در رابطه با لوله های درزدار بحث نماییم.

لوله درزدار چیست؟

برای ساخت لوله درزدار کافی است با خم کردن ورق های فولادی و همچنین تبدیل آنها به شکل لوله و سپس جوش دادن به دو طرف ورقه اقدام به ساخت لوله درزدار نمایید که این کار توسط کارخانجات سازنده با کیفیت بالا انجام میشود لازم به ذکر است نوع و روشی که دو طرف لوله را به هم جوش می دهد در کیفیت و همچنین مقاومت لوله تاثیر بسیار زیادی دارد. برای جوش دادن از روش های گوناگون استفاده می کند به عنوان مثال جوش دادن از طریق مقاومت الکتریکی و یا جوش دادن از طریق فرکانس بالا و همچنین جوش دادن با فیوژن الکتریکی جزء مرسوم ترین روش های لوله درزدار است. به طور کلی لوله درزدار دارای ویژگی های مختلفی است همچنین در انواع گوناگونی تولید میشود که هر کدام کاربرد خاص و ویژه‌ای را دارند که در ادامه به برخی از آنها خواهیم پرداخت. از لوله های درزدار می توان در موارد زیر استفاده کرد.

  •  لوله داربستی
  •  لوله گالوانیزه و چدنی
  •  خطوط آبرسانی گرم و خطوط آبرسانی سرد
  •  ستون های برق تاسیسات
  •  موتورخانه ها
  •  گازرسانی ساختمان ها

 لوله های درزدار عادی

 بعد از اینکه لوله های درزدار عادی از آزمایشات ای چون فشار آب و یا خم شدگی موفق بیرون آمدند با پشت سر گذاشتن این آزمایش‌ها کیفیت مناسب آن ها تایید شد از آنها جهت انتقال مایعات کم فشار با حرارت کم استفاده می کنند لازم به ذکر است این لوله‌ها طولی بین ۴ تا ۱۰ متر را دارند.

لوله های درزدار گالوانیزه

یکی از عیوب لوله های فولادی این است که ممکن است در رطوبت و آب دچار پوسیدگی و خوردگی شوند به همین علت جهت افزایش مقاومت این دوره ها در برابر پوسیدگی و یا در برابر خوردگی از یک لایه فلز بر روی آن ها استفاده می کنند تا با این کار مقاومت و عمر لوله را بیشتر کنند.  به اصطلاح به این کار   گالوانیزاسیون میگویند لازم به ذکر است که این عمل به دو صورت سرد و گرم انجام میشود.

لوله درز جوش ترانسفورماتور

به طور کلی می توان گفت درز جوش ترانسفورماتور در ساخت لوله های حرارتی استفاده می شود. لازم به ذکر است که لوله های ترانسفورماتور بیشتر به شکل مربع مستطیل و یا همچنین به صورت کلاهی می باشند و در صنایع ماشین سازی و کشاورزی و ساخت در و پنجره فولادی مورد استفاده قرار می گیرند.

لوله درزدار داربستی

از لوله های درز داربستی برای پروژه های ساخت و همچنین سازه های عمرانی استفاده می کنند لازم است به این موضوع دقت و توجه داشته باشید که از این  لوله ها نمی توان برای انتقال آب یا گاز استفاده کرد.

لوله درزدار مارپیچی

لوله های درزدار به طور کلی مقاومت بیشتری نسبت به لوله های درزدار عادی و یا معمولی دارند و به همین علت کیفیت جوش بالاتری را دارا می باشند همچنین دارای کاربرد بیشتری هستند البته لازم به ذکر است سرعت رسوب در این نوع لوله ها بیشتر است از این لوله ها برای ساخت سیستم تهویه و همچنین جابجایی مواد از کامیون و دفع سموم استفاده می کنند. 

لوله درزدار جوشی

در اصل و به طور کلی لوله جوشی یا لوله درزدار همان لوله فولادی می باشد که با بهره از ورقه های پهن و طی فرایند ساختاری نورد فولاد ساخته می شوند به طور کلی این نوع لوله ها به دلیل ساخت آنها برخلاف لوله های مانیسمان دارای درز هستند و نسبت به لوله های بدون درز از مقاومت کمتری برخوردار هستند.  به دو روش مستقیم و یا روش اسپیرال تولید می شود لازم است بدانید که روش اسپیرال هزینه کمتری را دارد.

قیمت لوله درزدار

قیمت لوله درزدار به طور کلی قیمت لوله درزدار با توجه به ضخامت و طول عمر آن متفاوت و متغیر است. به دلیل اینکه ماده اولیه آنها ورق می باشد و همچنین به واسطه جوش به شکل لوله در می آیند در مقایسه با لوله های مانیسمان که در طی فرآیند ساخت سخت تر و طولانی تر از همان ابتدا به شکل لوله و بدون درد تولید میشوند هزینه‌های ساخت پایین تری را دارند ولی میزان استحکام لوله های مانیسمان به دلیل اینکه در ساختار بدن های آنها در زیر نیست و تحت فشار بالا تولید می شوند بالاتر می باشد و به طور کلی هر چه این ضخامت بیشتر باشد قیمت لوله بالاتر است لازم به ذکر است شروع قیمت این دوره ها از ۲۰ هزار تومان می باشد.

لوله درزدار امین

به طور کلی می‌توان گفت کارخانه اتصالات جوش امین در حیطه تولیدات اتصالات جوشی درزدار و اتصالات مانیسمان فعالیت قابل توجهی را دارد تمامی اتصالات جوشی در این شرکت با علامت استاندارد ملی و برند معتبر امین به بازار عرضه می گردد و قیمت اتصالات جوشی درزدار امین به نسبت مابقی برندها بسیار متفاوت است. شرکت امین جدا از تولیدات اتصالات جوشی درزدار و همچنین اتصالات جوشی مانیسمان در تولید انواع بسته های ریگلاژی و پایدار نیز فعالیت به عمل می آورد.

ویژگی های لوله جوشی درزدارامین

  • دارای  قابلیت نصب سریع و آسان به وسیله جوشکاری
  •  دارای قیمت مناسب
  •  بهره گیری از پوشش مناسب و همچنین ضد آب بودن
  •  دارای استحکام استاتیکی بسیار بالا
  •  قابلیت آب بندی کامل
  • ساخته شده از فولاد مرغوب و با کیفیت جهت جلوگیری از زنگ زدگی و پوسیدگی
  •  دارای عمر طولانی و بالا و همچنین مقاومت بسیار خوب
  • از دیگر ویژگی ها میتوان به این موضوع نیز اشاره کرد که به دلیل عدم درز می تواند فشار بالایی را تحمل کند.

انواع لوله درزدار در اتصالات صنعتی

به طور کلی استفاده از لوله های درزدار می تواند در اتصالات صنعتی مورد استفاده قرار بگیرد. از این رو شما می توانید با انتخاب یکی از انواع این نوع لوله ها اتصالات خود را به درستی انجام دهید.

  • لوله سیاه درزدار سبک
  • لوله سیاه درزدار سنگین
  • لوله سیاه درزدار

به طور معمول کاربرد لوله های سیاه درزدار برای انتقال آب گرم و سرد، ستون های برق در تاسیسات سازه ها، در موتورخانه و گازرسانی به سازه ها به وفور به کار می رود.

روش های ساخت لوله درزدار

در این بخش قصد داریم شما را با انواع روش های ساخت این نوع لوله ها آشنا کنیم. چراکه لوله های درزدار یکی از مهمترین و پرکاربردترین انواع لوله ها در اتصالات صنعتی معرفی می شود. برای خرید پلی تک ، پلیکا سمنان و اتصالات گالوانیزه می توانید به وب سایت بازار اتصالات مراجعه کنید.

روش ساخت لوله هاي درزدار welded pipe

در این اجرای این شیوه نخست رول ورق با قطر مد نظر و مطابق با اندازه لوله بریده می شود و بعد از عبور غلطک های نورد به صورت گرد ایجاد می شوند. بعد از این مرحله درز حاصل شده جوش می خورد و برای مرحله تست وکونیک آماده می شود. به این شیوه ساخت اصطلاحا شیوه نورد گفته می شود. از این شیوه معمولا به منظور ساخت انوع پروفیل های مورد نیاز در سازه ها و ساخت لوله های شوفاژی و هم چنین لوله های گازی مورد نیاز در لوله کشی ساختمان استفاده می شود.

روش لوله‌ هاي بدون درز seamless pipe

لوله های بدون درز به شکل اكسترودينگ با کمک قالب هاي گوناگون ساخته می شود. قاعدتا ساخت لوله های بدون درز احتیاج به طی روندی دارد که در آن یک شمش فولادی به لوله تبدیل می گردد. همان گونه که می دانید لوله های مانیسمان یا بدون درز از شمش های فولادی ساخته می شوند. به طور معمول آن ها با کشش و نورد شمش های گرد فولادی تولید می گردند. البته می توان از قطعه های چهار گوش لوله بدون درز ساخت منتهی امکان دارد هزینه تولید بسیار بالایی به تولیدکننده تحمیل شود.

اتصالات درزدار ایران اتصال

شرکت ایران اتصال فعالیت خود را در سال 1369 آغاز نمود. یک کارگاه کوچک در سه راه افسریه تهران می توانست شروع کننده جهش های بزرگ باشد. در ابتدا تولید آن فقط به زانو جوشی محدود می شد ولی رفته رفته بر میزان کمی و کیفی محصولات خود افزود. این مجموعه با اتکا بر اندیشه و توان نیروهای متخصص توانستند به این پیشرفت عظیم دست پیدا کنند. گروه تولیدی ایران اتصال از وسیع ترین تولیدکنندگان اتصالات فلزی بدون درز مانیسمان و درزدار در ایران است، که همه استانداردهای ابعادی ASME B16.9 و آلیاژی ASTM  را در تولید محصولات خود مورد استفاده قرار می دهد. اتصالات درزدار زیر مجموعه اتصالات جوشی در این صنایع محسوب می شوند، که با کیفیت بسیار بالا و به شیوه های اسپیرال و یا جوش مستقیم ساخته می شوند. برای آن که بتوانید انواع اتصالات درزدار سبک، سنگین و API را به کار ببرید بهتر است از روش های گفته شده استفاده نمایید. شکل قسمت انتهایی یا پایه ی اتصالات درزدار به صورت  V است، که با کمک جوشکاری پخ زده می شود، و درز میان لوله و اتصالات با فلز جوشکاری پر می گردد و اصطلاحا آب بندی می شوند. انواع اتصالات درزدار ایران اتصال برای انشعاب گرفتن، کم کردن اندازه خط لوله، تعویض مسیر و اندازه لوله ها به کار برده می شود، که بیشترین کاربرد را در بخش خانگی و صنعتی مثل سرویس های آبرسانی و گازرسانی دارند.

اکنون بعداز شرح سوالات تان پیرامون لوله درزدار می توانیم به مسئله مهمی چون قیمت لوله درزدار بپردازیم. بیشتر مشتریان به کیفیت محصولات کارخانه ها اهمیت بیشتری می دهند ولی ترجیح می دهند که قیمت مناسبی نیز داشته باشد. در قسمت لوله و اتصالات کیفیت حرف اول را می زند. شما پس از گذشت مدت کمی نمی توانید مجددا سیستم آبرسانی خود را تغییر دهید پس از همان ابتدا کیفیت را اولویت خود قرار دهید. در زمان خرید لازم است به یک سری نکاتی توجه شود چنان چه تمایل دارید این نکات را بدانید با ما همراه باشید.
در زمان تهیه لوله درزدار دقت کنید که قطر و وزن لوله درزدار در پیش فاکتور قید گردد و بر اساس وزن لوله ها قیمت آن ها تعیین شود، بسیاری از فروشگاه های معتبر برای تعیین قیمت لوله و اتصالات در پیش فاکتورهایشان ضخامت و وزن دقیق لوله های درزدار را درج می کنند بنابراین تعیین قیمت مطابق با این موارد بسیار بااهمیت است.
برای خرید لوله درزدار باید از لیستی که در سایت درج شده، محصول مد نظر را بر اساس برند و یا نوع انتخاب کنید دقت داشته باشید که تعداد و اندازه ها را با تمرکز بیشتری وارد نمایید پس از طی مراحل خرید به طور خودکار لیست خرید شما ظاهر می شود چنان چه تعداد و قیمت با موارد مورد نیاز شما تطابق نداشت می توانید آن را مجددا اصلاح کنید.
برای آن که از قیمت های لوله و اتصالات آگاهی یابید می توانید به طور روزانه از لیست قیمت ها دیدن فرمایید. لازم به ذکر است که قیمت لوله درزدار مطابق با وزن و ضخامت آن ها تعیین می گردد و در زمان دریافت پیش فاکتور قیمتی لوله های درزدار باید به این نکته دقت شود. بهتر است شرکت های ارائه دهنده کالا و خدمات در پیش فاکتورهای خود نسبت به درج وزن و ضخامت لوله ها اقدام کنند.

لیست قیمت لوله درزدار

لوله های درزدار فولادی با کمک جوش القایی ساخته شده و به بازار ارائه می گردند. لوله های درزدار به شکل درز مستقیم ساخته می شوند به گونه ای که ورق در اندازه های مطابق با قطر لوله گرد شده و دو لب ورق با کمک دو الکترود به یکدیگر جوش خورده می شود. لوله های درزدار بعد از انجام گذراندن مراحل تست به دو قسمت لوله تست فولادی و لوله تست مردود فولادی دسته بندی می شوند. به طور معمول هر کدام از لوله های درزدار به صورت شاخه های ۶ متری تولید می شوند. علت آن که این لوله ها به صورت درزدار تولید می گردند در ادامه بیان شده است

  • این لوله ها معمولا برای خطوط تاسیساتی یا پایپینگی به کار برده می شود.
  • حساسیت به خصوصی از نظر فشار کاری بر روی این لوله ها وجود ندارد.

لیست قیمت لوله درزدار  توسط شرکت ها هر از چند گاهی اعلام می شود تا فروشندگان از قیمت نهایی هر کدام از محصولات آگاهی یابند. شرکت هایی که تامین کننده انواع لوله ها مانند لوله درزدار، لوله های داربستی، لوله جدار چاه، لوله مانیسمان هستند ارائه لیست جدید جزء وظایف مهم آن ها محسوب می شود.

سردنده درزدار

نام دیگر اتصالات آهنی FITTINGS است که به عنوان تقسیم کننده، متصل کننده، رابط، انشعاب دهنده، تغییر دهنده مسیرحرکت لوله،کاهنده اندازه و مسدود کننده و غیره برای گذر دادن سیالات مایع و گازی به کار برده می شود. سردنده جزء اتصالات محسوب می شود که یکسر آن دنده شده است و سر دیگر آن قابلیت جوش زدن را دارد. از سردنده به منظور متصل کردن خطوط لوله به یک شیر جهت قطع یا اتصال دادن به کار برده می شود.

سه راهی درزدار

نوعی از اتصالات آهنی وجود دارد که برای عبور دادن انواع مایعات به کار می رود. سه راهی درزدار می تواند در تکمیل نمودن سیستم آبرسانی سازه ها کمک کننده باشد. سه راهی TEE می تواند به عنوان انشعاب گیرنده در خطوط لوله به کار رود. سه راهی های درزدار در دسته های SGP STD - SCH۲۰ - SCH۴۰ -SCH۸۰- SCH۱۶۰ ساخته می شوند. در این نوع سه راه می بایستی سه سمت آن با هم برابر باشند که در اصطلاح به آن سه راه مساوی گفته می شود.




DNN