فیلتر ها
مرتب سازی بر اساس:

بارگذاری...

لطفا چند لحظه صبر کنید

قیمت و خرید انواع لوله و اتصالات آب ارزان - بازار اتصالات

از مشکلات اساسی ساختمان سازی در زمان گذشته، نحوه انتقال آب به دیگر قسمت های ساختمان است. اما به مرور زمان با پیشرفت تکنولوژی و تولید انواع لوله اتصالات آب، این مشکل برطرف شد. مهم ترین نکته در مورد اتصالات مدرن، نحوه طراحی این اتصالات ساختمانی است. به گونه ای که برای هر مدل از لوله کشی در ساختمان باید از اتصالات مخصوص به آن استفاده کرد. اما جنس اولین اتصالات از نوع برنجی و یا از فلز است که کاربرد بسیاری در صنعت ساختمانی دارد. تا مدت ها استفاده از اتصالات از نوع فلزی بسیار رایج بود. اما به دلیل مشکلات بسیار در مورد نحوه آب بندی آن ها، اتصالات به روزتری وارد بازار شد. اگر قصد خرید لوله و اتصالات پلیمری نیک بسپار را دارید ، می توانید از طریق وب سایت بازار اتصالات درخواست خود را ثبت نمایید و از قیمت لوله یکسر سوکت و لوله دوسر سوکت مطلع شوید.

در حال حاضر در صنعت ساختمان سازی لوله اتصالات آب با مواد مختلفی تولید می شوند که از جدیدترین آن ها می توان به لوله و اتصالات پلی اتیلنی (Polyethylene-PE) اشاره کرد. لوله پلی اتیلنی به علت داشتن مزیت هایی از جمله وزن کم و نصب آسان، کاربرد بیشتری نسبت به دیگر اتصالات دارد. همچنین لوله های پلی اتیلنی به خاطر پوشش درونی، حداقل جذب رسوب را دارند.

لوله و اتصالات آب در صنعت ساختمان سازی

اینکه در لوله کشی ساختمان از چه نوع لوله ای استفاده شود، به نقشه مهندس ساختمان و لوله کش بستگی دارد. تنوع بالای سیستم های لوله کشی موجب شده که در یک ساختمان بتوان انواع سیستم های لوله کشی را اجرا کرد. اما در زمان لوله کشی ساختمان باید به این نکته دقت کرد که انتخاب نوع سیستم لوله کشی تاثیر بسزایی در طول عمر لوله ها و اتصالات ساختمانی دارد. پس هر چقدر سیستم لوله کشی طراحی بهتری داشته باشد، می توان از اتصالات مناسب تری در آن استفاده کرد. در ادامه به بررسی چندین لوله اتصالات آب می پردازیم. برای خرید پلی تک ، پلیکا سمنان و اتصالات گالوانیزه می توانید به وب سایت بازار اتصالات مراجعه کنید.

  • لوله اتصالات مغزی

در مواقعی که نیاز به وصل کردن دو قطعه لوله در سیستم لوله کشی باشد، می توان از این مدل اتصالات استفاده کرد. اتصالات مغزی در واقع متصل کننده لوله های کوچک هستند. در این اتصالات از دنده های کوچک استفاده می کنند. این دنده ها موجب می شوند که به راحتی اتصال لوله ها انجام شود. از دیگر کاربردهای اتصالات مغزی، کم و زیاد کردن قطر لوله ها است. بدین صورت که می توان دو لوله را با قطرهای مختلف به یکدیگر وصل کرد.

  • اتصال مهره ماسوره

مدل این اتصالات به صورت سه تکه ای از جمله نری، مادگی و ارتباط دهنده است که بر حسب نوع کاربری، استفاده متفاوتی خواهند داشت. اما به صورت کلی سه کاربرد مهمِ لوله کشی بسته ساختمان، اتصال دستگاه های مختلفی همچون آب گرمکن و پکیج دیواری، استفاده با شیرهای قطع و وصل کننده برای مهره ماسوره می توان بیان کرد.

  • اتصال درپوش لوله

ساده ترین نوع اتصالات ساختمانی بوده اتصال با درپوش است. از این اتصال برای انسداد لوله ها استفاده می کنند. درپوش چهار گوشه برای انسداد قطر کم لوله ها و درپوش شش گوشه برای انسداد لوله با قطر زیاد کاربرد دارد.

  • اتصالات بوشن

این مدل از اتصالات مناسب لوله هایی هستند که سطح بیرونی آنها رُزوَه شده است. بوشن ها به سه دسته معمولی، تبدیل، روپیچ و توپیچ تقسیم می شوند. نوع معمولی برای وصل کردن دو لوله با قطر یکسان به کار می رود. نوع تبدیل آن نیز برای اتصال لوله هایی با سایزهای متفاوت کاربرد دارد. در نوع روپیج توپیچ، یک طرف آن رزوه داخلی و طرف دیگر رزوه خارجی دارد که اغلب برای افزایش قطر لوله ها از آن استفاده می کنند.

  • اتصالات فلنج و واشر

جنس این فلنج ها از نوع چدن بوده که می توان برای لوله کشی های خاصی از آن استفاده کرد. لازم به ذکر است از واشر برای آب بندی کردن فلنج ها استفاده می شود. 

  • اتصالات سه راهی

یکی از پرکاربردترین لوله اتصالات آب اتصالات سه راهی است. این اتصال بیشتر در انشعابات استفاده می شود. اتصالات سه راهی موجب تشکیل انشعابات فرعی در مسیر لوله کشی های اصلی می گردد. از طریق اتصالات سه راهی می توان، آب را به قسمت های مختلف ساختمان منتقل کرد. اما به صورت کلی سه مدل اتصالِ سه راهی تبدیل، قائم و 45 درجه اتصالات سه راهی داریم. برای متصل کردن لوله هایی با قطر یکسان از نوع تبدیل، برای لوله های اصلی که زاویه 90 درجه دارند از نوع قائم و برای انشعابات با زاویه 45 درجه از نوع اتصالات 45 درجه استفاده می کنیم.

  • اتصالات چهارراهی

این مدل از اتصالات هم چون سه راهی ها برای انشعابات و افزایش طول لوله کشی به قسمت های مختلف ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد. تنها تفاوت اتصالات چهارراهی، افزایش تعداد انشعابات است.

  • اتصالات زانویی

از اتصالات زانویی، برای تغییر مسیر لوله کشی ساختمان استفاده می شود. اتصالات زانویی 3 نوعِ تبدیل، 90 درجه و 45 درجه دارد. از تبدیل برای تغییر مسیر لوله ها استفاده می کنند. نوع 90 درجه نیز برای تغییر جهت لوله ها به اندازه 90 درجه کاربرد داشته و نوع 45 درجه برای تغییر مسیر به اندازه 45 درجه کاربرد دارد.

لوله و اتصالات آب را چگونه انتخاب کنیم؟

  • در حال حاضر انواع برندهای معتبر اتصالات لوله های ساختمانی در بازار عرضه وجود دارد. این تنوع، انتخاب را برای شما سخت خواهد کرد. اما ما به شما نکاتی را در ادامه آموزش خواهیم داد تا به راحتی بتوانید انتخابِ مناسبی داشته باشید.
  • قبل از خرید هر گونه لوله اتصالات آب کافیست با یک لوله کش مجرب مشورت کنید. انتخاب اتصالات مناسب در افزایش کیفیت و طول عمر لوله کشی تاثیرگذار است.
    برای خرید حتما از فروشگاه های معتبر خرید کنید که محصولات آن ها کیفیت بالایی داشته و می توان بدون هیچ گونه دغدغه ای خرید را انجام داد.
  • در زمان خرید باید بر حسب کاربردی که اتصالات در سیستم لوله کشی دارند، خرید خود را انجام دهید. جنس، اندازه، ضخامت جدار، نوع دنده از مواردی است که باید با لوله ها مطابقت داشته باشد.
  • سطح داخلی لوله نباید هیچ گونه برآمدگی یا تغییر سطح مقطع داشته باشد، چرا که موجب ایجاد مانع در برابر جریان آب می شود.

لوله و اتصالات آب مناسب چند نوع دارد؟

با توجه به اینکه در هر سیستم لوله کشی باید از اتصالات مناسب استفاده کرد. در این قسمت به معرفی چند لوله و اتصالات مناسب می پردازیم.

  1. لوله های آب پلی اتیلن: برای اتصال این مدل از لوله های آب، باید از اتصالات دنده ای، نر و مادگی، بستی، فلنچی و اورنگی استفاده کرد که از طریق جوش حرارتی و جوش سر به سر به یکدیگر وصل می شود.
  2. لوله های PVC: این لوله به نسبت دیگر لوله ها روش نصب آسان تری دارند و می توان از اتصالات نوع چسبی برای وصل کردن آن ها استفاده کرد. البته تنها مشکل اتصالات چسبی به مرور زمان از دست دادن خاصیت چسبندگی و باز شدگی آن هاست.
  3. لوله های پروپلین: برای اتصال این مدل لوله ها از لوله اتصالات آب چسبی استفاده می شود که مناسب این مدل لوله های آب است. پروپلین کاملا مقاوم در برابر ضربه است.

در این مقاله متوجه شدیم که برای متصل کردن لوله ها از انواع لوله اتصالات آب در ابعاد و اندازه های مختلف می توان استفاده کرد. البته روز به روز با گسترش تکنولوژی و سیستم های لوله کشی، قطعا اتصالات مدل جدیدتری به بازارعرضه خواهد شد. به هر حال قبل از تهیه و استفاده هر یک از مدل های اتصالات لازم است در مورد جنس و کیفیت مدلی آنها با یک متخصص در این زمینه مشورت کنید.




DNN