بازار آهن شاد آباد بلوار طاووس مجتمع 17 شهریور بلوک B دال طبقه همکف-پلاک229
اینماد بازاراتصالات
Anonym
/ دسته ها: وبلاگ

پوش فیت چیست و چه کاربردی دارد؟


لوله پوش فیت (Push Fit) محصول نوینی است كه جهت سيستم انشعاب فاضلاب خانگي و صنعتي استفاده می شود. لوله و اتصالات پوش فیت به علت بهره مندی از پليمر پلي پروپيلن (PP) داراي استقامت مكانيكي و شيميايي بیشتری نسبت به دیگر پليمرها (PVC, PE) است. این لوله با وجود رينگ هاي خاص خود، دیگر نيازي به چسب و حرارت نظیر لوله هاي پلي اتيلن و پي وي سي ندارد. اين ويژگي باعث افزايش سرعت و آسانی در نصب مي شود. در ادامه بیشتر راجع به این لوله خواهید خواند. اگر قصد خرید پوش فیت را دارید ، می توانید از طریق وب سایت بازار اتصالات درخواست خود را ثبت نمایید و از قیمت پلی ران و نیوفلکس مطلع شوید.

 

Image

 

پوش فیت چه مزایایی دارد؟


بهره گیری از لوله های پوش فیت فاضلابی مزیت های بسیاری به همراه دارند. علت استفاده از لوله های پوش فیت هم همین موضوع است. اما مزایا استفاده از پوش فیت چیست؟ در ادامه مزایا پوش فیت را بررسی خواهیم کرد.
•    پوش فیت ها توانایی آن را دارند که با همه لوله و اتصالات فاضلاب های قدیمی نظیر لوله های پلیمری و آلیاژی منطبق شوند.
•    اگر بخواهیم این نوع لوله ها را با لوله های پلی اتیلنی مقایسه کنیم، باید بگوییم این لوله ها در دراز مدت صدمه نمی بینند.
•    این نوع لوله ها در مقابل دگرگونی های ناشی از دما بادوام بوده و تغییرات طولی آن ها بسیار اندک بوده و نزدیک به 0.11 میلی متر به مقدار هر درجه از تغییر دما است.
•    لوله های پوش فیت دارای آب بندی قابل قبولی هستند.
•    از آن جا که این نوع لوله ها از وزن زیادی برخوردار نیستند، هیچ نوع بار مازادی به ساختمان وارد نمی کنند.
•    ساختار داخلی این نوع لوله ها به گونه ای است که هیچ نوع شیار و برجستگی در آن ها موجود نیست. همین امر از وجود هرگونه مسدودی و بسته شدن پیشگیری به عمل می آورد و می تواند تا حد زیادی هزینه های متاثر از تعمیرات را در آن ها کاهش دهد.
•    از آن جا که در اتصال این لوله ها از هیچ نوع جوش و چسبی بهره گیری نمی شود، در حالت آسیب دیدگی بخشی از آن می توان به سادگی اتصال را جدا کرده و قطعه نو را جایگزین آن کرد.
•    نصب این لوله ها با سهولت و سرعت بالایی انجام می شود.

 
پوش فیت چیست و چه تفاوتی با پلیکا دارد؟


پوش فیت یک ابزار است که در فرآیند لوله کشی فاضلاب ساختمان از آن کمک می گیرند. هر کدام از این اتصالات و لوله ها در یک سمت سوکتی دارند. در این ابزار یک حلقه جهت آب بندی وجود داشته و می توان انتهای قسمتی که سوکت ندارد را به آسانی و با کمی فشار به داخل لوله وصل کرد. با توجه به چگونگی اتصال قطعه ها به یکدیگر، این ابزار پوش فیت نام گذاری می شوند. 
پوش فیت ابزار نوآوری شده به منظور کاربرد آن در فاضلاب ساختمانی است که محدودیت های اجرائی را در بر نداشته و از لحاظ کاربری نیز مانند ابزارهای پیش از این، محدودیتی را اعمال نمی کند. با این وجود از امتیازات جدیدی بهره می برد که کار با آن را آسان نموده است. نخستین بار یک کمپانی انگلیسی به ساخت چنین ابزاری توفیق پیدا کرد و توانست آن را طراحی، تولید و روانه بازار نماید. تمام دست اندرکاران امور ساختمانی در سراسر کشور از این ابزار برای سهولت در پروژه های ساختمانی استفاده می کنند. علت پذیرش همگانی پوش فیت خصوصیات منحصر به فرد این محصول است.

 

Image

 

پوش فیت چند نوع دارد؟


تا این قسمت مقاله درباره پوش فیت صحبت کردیم. اما هنوز نمی دانید پوش فیت چند نوع دارد. ابزار آلات پوش فیت در دو مدل کلی که در ادامه به آن اشاره می کنیم، به بازار ارائه می شود.
•    پوش فیت معمولی (Pushfit)
•    پوش فیت بی صدا (Pushfit true Silent)

 

پوش فیت سایلنت چیست؟


اخیرا ابزاری طراحی و تولید شده که پوش فیت سایلنت یا پوش فیت کم صدا نام دارد. این ابزار از فناوری سه لایه ای در درون خود بهره می برد که نام آن کامپاوند خاص و تکنولوژی نانو است. صدایی که از جریان آب ساطع می شود توسط مولکول های کامپاند به طور موثری جذب می شود که از این صدا در بیرون چیزی شنیده نمی شود. 
اگر نصب پوش فیت کم صدا اصولی و صحیح صورت بگیرد و طبق استاندارد BS-EN 14366:2004 باشد، در زمان عبور جریان آب به حجم چهار لیتر بر ثانیه صدایی که از آن ساطع می شود حدود 17 دسی بل خواهد بود.

 

Image

 

خصوصیات ابزار پوش فیت 


این پوش فیت ها که سیستم هایی با کیفیت بالا هستند و اخیرا وارد بازار شده اند توانسته اند رقبای خود را کنار بزنند و حرفی برای گفتن داشته باشند. در ادامه برخی از خصوصیات این ابزار کارآمد را شرح می دهیم.
•    این لوله ها ماندگاری بسیار بالایی به علت استقامت لوله، اتصالات و حلقه های آب بندی در مقابل ضربات شدید، تنش های فیزیکی، حرارتی و مواد شیمیایی دارند.
•    می توان خیلی سریع و به آسانی این پوش فیت ها را جای گذاری و نصب کرد در نتیجه در وقت و هزینه نگهداری به طور قابل ملاحظه ای صرفه جویی می شود.
•    با نصب این پوش فیت ها بار اضافی به ساختمان تحمیل نشده و به علت وزن بسیار پایینی که دارند نیازی به ارتقا قسمت های پذینده بار در ساختمان نیست.
•    در زمان آتش سوزی به علت داشتن خصوصیتی مثل Flame Retardant که با استاندارد DIN 4102-B1 تطبیق است، بسیار ایمن است.

 

Image

 

•    با استفاده از پوش فیت دیگر به چسب زدن، جوش دادن نیازی ندارید. همین موضوع موجب کاهش هزینه های اجرایی شما خواهد شد. با کار گذاشتن این ابزار آب بندی پایدار و مطمئنی نصیب افراد می شود. حتی در هنگامی که ساختمان نشست داشته باشد و یا لرزه های غیر مخرب وارد شود به علت ویژگی های مکانیکی اجزای سازنده آن، آسیب نخواهد دید.
•    توانایی تطبیق و اتصال با اجزاء سیستم به لوله و اتصالات دیگر ابزارهای قدیمی از جمله پلیمری و آلیاژی
•    بهره وری از توسعه یافته ترین فناوری جهان در این ابزار
•    طراحی و تولید سیستم ها و ابزار آلات مناسب جهت سهولت و اطمینان در پروسه نصب و اجرا
•    علاوه بر موارد گفته شده، ابعاد مختلفی از لحاظ قطر لوله و اتصالات (بین 40 تا 160 میلی متر) زاویه ها (15،30، 67، 45 و 87 درجه) طول لوله ها (بین 300 تا 3000 میلی متر) و کار گذاشتن یک یا دو سوکت در زمان تولید، کارهای وابسته به طراحی و نصب را بسیار آسان و منعطف می کند.

 

جمع بندی
برخی از کمپانی ها به علت بهره وری از گونه ای خاص از پلی پروپیلن در مقابل حرارت های بیش از حد استقامت ویژه ای داشته (HT) که با استانداردهای DIN 4102-B1 کاملا تطبیق دارد و در هنگام آتش سوزی هم ایمنی بسیار بالایی را دارند هم این که این پوش فیت ها خود اطفاء بوده (Flame Retardant) و حریق روی آن ها اثری ندارد. 
پلی پروپیلن به کار رفته در ساخت ابزاری چون پوش فیت هرگز دچار پوسیدگی نمی شود. این محصول از پایداری بسیار بالایی در مقابل مواد شیمیایی که در فاضلاب ها وجود دارد، برخوردار است. همین عامل نقطه عطفی در کارآمدی این ابزار بوده و موجب می شود تا همه از کاربرد پوش فیت رضایت داشته باشند.

علاقه مندان جهت اطلاع از لوله گاز سپاهان و شیر خودکار یورک  به صفحه مربوطه مراجعه فرمایید وکسانی که نیاز دارند درباره شیر گازی و شیرآلات کسری مطالعه داشته باشند از طریق بلاگ سایت مراجعه کنند برای اشنایی با لوله و اتصالات فاضلاب بر روی لینک کلیک کنید. بازار اتصالات از شیر فلکه سیم پشتیبانی میکند.اتصال گالوانیزه مک و پلیمر یاس واتصالات برزیلی از دیگرمحصولات ماست.

مطلب قبلی پمپ آب چیست و چه انواعی دارد؟
مطلب بعدی خرید شیر مخلوط کسری
1401 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
DNN