بازار آهن شاد آباد بلوار طاووس مجتمع 17 شهریور بلوک B دال طبقه همکف-پلاک229
اینماد بازاراتصالات
Anonym
/ دسته ها: وبلاگ

پمپ آب چیست و چه انواعی دارد؟


پمپ آب وسیله ای است که برای تامین پیوسته آب در اماکن مختلف نصب می شود. همانطور که می دانید بعضی از شهرها، دسترسی به آب شرب مصرفی و لوله کشی را ندارند. به همین منظور ابزارهایی ساخته و تولید شدند تا همه افراد بتوانند به آب دسترسی داشته باشند. در واقع پمپ آب دستگاهی است که نیروی الکتریسیته را تبدیل به نیروی مکانیکی می کند. اگر قصد خرید پوش فیت وحید را دارید ، می توانید از طریق وب سایت بازار اتصالات درخواست خود را ثبت نمایید و از قیمت پلی ران سایلنت و پلی تک مطلع شوید.

 

پمپ آب

 

دلیل استفاده از پمپ آب چیست؟


امروزه با افزایش جمعیت در شهرهای مختلف نیاز به آب بیشتر از گذشته احساس می شود. استفاده از پمپ آب راه حل مناسبی برای افزایش فشار آب است.

 

انواع پمپ آب


همانطور که پیش تر گفتیم پمپ ها براساس کاربرد، انواع بسیار زیادی دارند. در ادامه این مقاله انواع پمپ ها را بررسی خواهیم کرد.

 

پمپ آب سیرکولاتور


جنس بدنه پمپ سیرکولاتور از استیل، آهن یا چدن است. جنس پروانه این پمپ از پلی آمید ساخته شده است. آلیاژِ این پمپ ها طوری ساخته شده تا مقاومت بالایی در برابر زنگ زدگی و خوردگی داشته باشد. پمپ های سیرکولاتور قابلیت استفاده در انواع دما، فشار و دیگر سیالات را دارد. این پمپ معمولا در سیستم سرمایشی و گرمایشی استفاده می شود. از آن جایی که پمپ های سیرکولاتور توانایی سیرکوله کردن آب از دمای منفی تا مثبت سانتی گراد را دارند، در انواع سیستم های رادیاتورها، سرمایش، گرمایش، تهویه مرکزی، انتقال مواد شیمیایی و صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد. برای خرید تفلون مایع ، شیر خودکار یورک و شیر گازی امین می توانید به وب سایت بازار اتصالات مراجعه کنید.

 

پمپ آب


پمپ آب شناور


این پمپ آب به صورت شناور یا غرق در آب استفاده می شود. وظیفه این پمپ انتقال آب است. لازم به ذکر است پمپ شناور در دو نوع سه فاز و تک فاز تولید می شود. این پمپ داخل آب قرار می گیرد و قسمت داخلی موتور الکتریکی آن نقش روان کننده را برای یاتاقان ها بازی می کند. یاتاقن نوعی ورقه فلزی است که حرکت موتور را روان می کند. لازم است بدانید از این پمپ برای استخراج آب شور نیز استفاده می شود. پمپ شناور تک فاز در چاه های با عمق کم و از پمپ شناور سه فاز در چاه های با عمق زیاد استفاده می گردد. دلیل اختلاف استفاده پمپ شناور، میزان قدرت موتور آنها است.

 

پمپ آب جتی


پمپ های جتی در اماکنی با چاه های عمیق و دارای آب و هوای گرم استفاده می شود. برای منابع آب های کم عمق و چاه های عمیق که در آن پمپ های قوی تری مورد نیاز است، باید از پمپ آب جتی قوی تر استفاده کرد. همانطور که متوجه شدید این پمپ ها دو نوع کم عمق و عمیق دارند، تفاوت بین پمپ آب جتی عمیق و پمپ آب جتی کم عمق، در محل تخلیه آن است.

 

پمپ آب خانگی


قبل از توضیح پمپ آب خانگی باید بدانید در زمان انتخاب این پمپ باید فاکتورهایی نظیر تعداد سرویس های بهداشتی در هر واحد، وجود یا عدم وجود مخزن ذخیره آب تعداد طبقات، تعداد واحد آپارتمان ها، مساحت واحد ها، سایز و طول لوله های آب، نوع سیستم لوله کشی، را در نظر بگیرید. پس از بررسی فاکتورهای ذکر شده لازم است به جداول و منحنی های مشخصه در كاتالوگ های پمپ آب خانگی مراجعه کنید و پمپ مناسب را انتخاب نمایید. اما پمپ آب خانگی چه کاربردی دارد؟ گاهی فشار آب در بعضی مناطق شهری و روستایی به اندازه کافی نیست در این شرایط از پمپ برای افزایش و کنترل فشار آب استفاده می کنند.

 

پمپ آب

 

پمپ آب بشقابی


از پمپ بشقابی برای پمپاژ کردن مایعات در مصارف صنعتی استفاده می شود. البته در بعضی موارد در کشاورزی و مصارف خانگی نیز مورد استفاده قرار می گیرد. طراحی این پمپ بسیار ساده است و از دو قسمت اصلی بدنه و پروانه ساخته می شود. تنها قسمتی که در این پمپ متحرک است قسمت پروانه آن است.

 

پمپ لجن کش یا کف کش


پمپ هایی که توسط آب اطراف آن خنک می شوند لجن کش یا کف کش هستند. این پمپ ها بر خلاف انواع دیگر پروانه خنک کننده نداشته، به همین خاطر پمپ های غرقابی نامیده می شوند. پمپ کف کش از متداول ترین و پر استفاده ترین پمپ های نوع سانتریفیوژی است. این دستگاه دارای شفت افقی با پروانه معلق است. در این پمپ ها قسمت مکش در ته پمپ و خروجی در بالای پمپ طراحی شده است. از این پمپ غرقابی برای انتقال یا گردش هر نوع مایعات استفاده می شود. اما لازم به ذکر است که مایع مورد استفاده آن نباید دارای هوا یا بخار باشد. البته این پمپ مزایای خوبی از جمله نگهداری آسان، هزینه پایین و طول عمر بالا دارد که می تواند گزینه مناسبی برای خرید پمپ باشد.

 

پمپ آب سرد


همانطور که از نام این پمپ پیدا است از این دستگاه برای آب های با دمای بسیار پایین و سرد استفاده می شود. این دستگاه برای آنکه طول عمر بالا در دمای پایین داشته باشد و به راحتی کار کند از مواد بسیار با کیفیتی ساخته می شود. این پمپ معمولا استفاده صنعتی داشته و مزیت بارز آن تحمل دمای خیلی پایین است.

 

پمپ پروانه ای


دستگاهِ پمپی، که سرعت چرخش پروانه آن بسیار زیاد است، پمپ پروانه ای نامیده می شود. در این دستگاه سرعت پروانه و جریان مایعات بسیار بالا اما هد آن بسیار پایین است. این دستگاه نام دیگری به اسم پمپ محوری دارد. از این دستگاه برای آبگیری، سیل، رودخانه یا دریا استفاده می شود. بهتر است که مایعی که درون آن قرار می گیرد رقیق باشد اما از این دستگاه برای مایعاتی که ذرات جامد نیز دارند، استفاده می شود.

 

پمپ آب

 

پمپ بی صدا بخریم؟


پمپ ها، موتور هایی دارند در هنگام کار صدا تولید می کنند. اما لازم است بدانید پمپ هایِ موجود در بازار همگی صدا دار هستند. پمپ بی صدا، چیزی جز شعار و تبلیغات برای فروش نیست. اما برندهای مختلف امروزه سعی در تولید پمپِ کم صدا کرده اند. گفته شده که پمپ های بشقابی نسبت به سایر پمپ های موجود در باز صدای کمتری در هنگام کار تولید می کنند. مکان هایی که به سکوت نیاز دارد، پمپ بشقابی انتخاب مناسبی می تواند باشد.

 

پمپ آب چه کاربردی دارد؟


از دستگاهِ پمپ آب، در گلخانه ها برای آبیاری گل ها و گیاهان گلخانه ای، باغبانی، مصارف صنعتی، خانگی و غیره استفاده می شود. از آن جایی که تعداد گلخانه ها افزایش پیدا کرده است، استفاده از پمپ آب نیز رشد چشمگیری داشته است. لازم به ذکر است کشاورزان و باغداران نیز از این دستگاه بسیار، استفاده می کنند. استفاده از این دستگاه در منازل مسکونی نیز رواج دارد.
از دستگاهِ پمپ در پارک هایی که حوضچه هایی برای قایق سواری دارند، نیز استفاده می شود. در پرورش پرنده ها و ماهی ها نیز از دستگاه پمپ استفاده می کنند. به طور کلی دستگاه پمپ کاربردهای زیادی دارد. می توان اینگونه گفت: از دستگاه پمپ در هر مکانی که دسترسی به آب محدود است یا به آب در حجم زیاد نیاز است می توان استفاده کرد.

 

پمپ آب


پمپ ها کاربرهای بسیاری در زندگی روزمره ما دارند. پمپ ها، دستگاه هایی کاربردی، برای بسیاری از فعالیت های گوناگون هستند. آنها آب که مایه حیات و زندگی است را به خوبی مدیریت می کنند. لازم است بدانید در زمان خرید پمپ، ابتدا نیازها و مقدار بودجه خود را بررسی کنید، سپس اقدام به خرید نمایید تا بتوانید انتخاب مناسبی داشته باشید.

علاقه مندان جهت اطلاع از نیوفلکس و پلیکا نانو پلیمر یاس  به صفحه مربوطه مراجعه فرمایید وکسانی که نیاز دارند درباره فوم الاستومری لوله ای و بست پلیرانی مطالعه داشته باشند از طریق بلاگ سایت مراجعه کنند برای اشنایی با بست نیوفلکس بر روی لینک کلیک کنید. بازار اتصالات ازاتصالات گالوانیزه سیم پشتیبانی میکند.پلی ران و فوم سفید لوله ای وپلیکا گلپایگان از دیگر محصولات ماست.

مطلب قبلی لوله پلیکا چیست؟
مطلب بعدی پوش فیت چیست و چه کاربردی دارد؟
1458 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
DNN