بازار آهن شاد آباد بلوار طاووس مجتمع 17 شهریور بلوک B دال طبقه همکف-پلاک229
اینماد بازاراتصالات
Anonym
/ دسته ها: وبلاگ

لوله اتصالات گازی چه کاربردی دارند؟


اتصالات گازی همان گونه که از نامش مشخص است برای انتقال جریان گاز استفاده می شود. اغلب این لوله اتصالات را از فولاد می سازند که بر اساس اصول استاندارد برای وصل کردن این لوله های فولادی از اتصالات مانسمان (Mannesmann) و درزدار استفاده می کنند. لوله های اتصالات گازی در ابعاد و اندازه های مختلفی در بازار عرضه می شوند که هر یک ضخامت و جنس متفاوتی دارند. از جمله این اتصالات، نوع زانویی آن است که کاربرد بسیاری دارد. جالب است بدانید برای وصل کردن اتصالات گازی اغلب از جوش برق استفاده می شود. 
برای اتصالات گازی از یک فرآیند چند مرحله ای استفاده می شوند. در مرحله اول باید لوله مانیسمان متناسب با سایز آن تولید گردد. بعد از این مرحله باید از طریق روش جوشی فولادی، اتصالات زانویی تولید گردد. از لوله اتصالات گازی در مجتمع های مسکونی، سوله های صنعتی، نیروگاه ها و پالایشگاه ها مورد استفاده قرار می گیرد. البته این اتصالات در سیستم هوای فشرده و هیدرولیک نیز کاربرد دارد که در ادامه به معرفی برخی از این اتصالات می پردازیم. اگر قصد خرید عصایی پشت بام را دارید ، می توانید از طریق وب سایت بازار اتصالات درخواست خود را ثبت نمایید و از قیمت سیفون یک تکه بلند و سه راه بازدید پوش فیت مطلع شوید.

 

لوله اتصالات گازی

 

 لوله اتصالات گازی از نوع فلنج کف فلزی


این مدل از لوله اتصالات گازی در اندازه 4/3 اینچی در خطوط گازی LP و تامین هوا کاربرد دارد. مدل فلنج کف فلزی ایده آل برای پروژه های DIY و سیستم لوله کشی حرفه ای که مطابق با استانداردهای ASTM هستند، به کار می روند. از دیگر مزیت های این لوله، قابلیت اتصال به مادگی لوله 4/3 اینچی بوده که از هر گونه خوردگی جلوگیری می کند. این فلنج ها به آسانی بر روی دیوار یا کف نصب می شوند و اینکه برای استفاده آب آشامیدنی کاربردی ندارد. از دیگر مشخصات فلنج می توان به این موارد اشاره کرد: حداکثر دمای کاری 300 درجه فارنهایت، ارتفاع آن 0.62 اینچ و از آهن ساخته شده است. 

 

اتصال گازی از نوع سه راهی


یکی دیگر از لوله اتصالات گازی، سه راهی بوده که برای انتقال گاز طبیعی و هوا استفاده می شود. مشخصات این سه راهی شامل موارد زیر است.
•    رنگ مشکی 
•    جنس فولادی
•    3.6 اینچ طول و 2.5 اینچ عرض دارد.
•    350 درجه فارنهایت حداکثر دما و 150psi فشار کاری دارد.
برای تولید سه راهی جوش می توان از دو روش سرد و گرم استفاده کرد. در روش گرم، سه راهی ها با سایز بالا تولید می شوند. روش گرم به نسبت روش سرد هزینه، سرعت تولید و سطح کیفی پایین تری دارد. در این روش تمامی سه راهی ها بر حسب اندازه برش خورده و در مرکز لوله هم یک سوراخ ایجاد می شود. بعد از این مرحله سه راهی در کوره های حرارتی گرم شده، سپس زنجیر و ساچمه فولادی را از آن رد می کنند تا سایز مورد دلخواه ایجاد شود.
 در روش جوش سرد، معمولا سه راهی تا ابعاد 10 اینچ نیز تولید می شود. در این روش لوله ها در ابعاد متناسب برش خورده و بعد از آن در قالب های پر از آب قرار می گیرند. سپس سه راهی توسط جک های هیدرولیک با فشار بالا فشرده می شوند. بعد از این مرحله فشار آب موجود در لوله ها از طرف نافی سه راهی خارج شده و تبدیل به سه راهی می گردد. برای خرید پلی تک ، پلیکا سمنان و اتصالات گالوانیزه می توانید به وب سایت بازار اتصالات مراجعه کنید.

 

لوله اتصالات گازی

 

لوله اتصالات گازی از نوع 90 درجه


اتصال زانویی 90 درجه برای انتقال هوا از گاز پروپان (Propane) و گاز طبیعی استفاده می کند. رنگ این مدل اتصال مشکی بوده و برای انشعابات 90 درجه به کار می رود. این نوع از اتصالات گازی به صورت آرنجی هستند. اتصالات گاز به صورت آرنجی از حداکثر دمایی 300 درجه فارنهایت و فشار کاری 150 psi برخوردار است. برای تولید اتصالات زانویی در ابعاد بالا، باید ورقه های آهن را به شکل زانو برش داد. در نهایت زانو را رنگ آمیزی کرده و روی آن مارک شرکت را می زنند.

 

لوله اتصالات گازی از نوع دو طرفه


یکی دیگر از لوله اتصالات گازی پرکاربرد، اتصالات از نوع دو طرفه به لوله است که در اندازه 4/3 اینچی تولید می شود. از دیگر ویژگی های آن رنگ مشکی و جنس فولادی آن است که تا 350 فارنهایت حداکثر دمای کاری آن و 300 psi قدرت فشار کاری دارد. برای تولید این دسته از اتصالات گازی باید لوله های 6 متری به قطعات کوچک برش خورده و بعد از مرحله فورج شدن در یک قالب به بخش پخ زنی منتقل شوند. بعد از قرار گرفتن در محل کوره حرارتی، مرحله رنگ آمیزی، مارک و بسته بندی شروع می شود. نکته ای که در تولید این نوع از اتصالات باید در نظر گرفت این است که در صورت نیاز به تولید چند سایز پایین تر باید مرحله به مرحله این کار صورت بگیرد. 

 

لوله اتصالات گازی

 

لوله اتصالات گازی از نوع لب جوش


یکی دیگر از اتصالات گازی، لبِ جوش است. مزایای این روش به شرح زیر است.
•    از طریق اتصالات لب جوش امکان نشت به حداقل می رسد.
•     به دلیل داشتن سطح اتصال صاف در فضای داخلی لوله، افت فشار به حداقل رسیده و از درهم ریختگی جریان سیال و خوردگی ناشی از فعالیت شیمیایی می کاهد. 
•    برای این نوع ازسیستم لوله کشی، حداقل فضا مورد نیاز است. نوع پیوستگی ساختاری مابین فلزات منجر می شود که کشش مقاومتی سیستم لوله کشی افزایش یابد. 
در انتهای اتصالات لب جوش برای جوشکاری در اصطلاح پخ زده می شود که این پخ بر حسب ضخامت می تواند متفاوت باشد. البته شرایط پخ زنی اتصالات لب جوش بر مبنای استاندارد B16.2SASME  مشخص می شود. بر مبنای این استاندارد تمامی ملزومات برای فرم دهی خارجی و داخلی مشخص می شود. موادی که برای این اتصالات جوشی استفاده می شود شامل کربن استیل، استنلس استیل، مس و انواع پلیمرها است. علاوه بر این تمامی اتصالات از داخل به خارج و یا هر دو سطح بر مبنای کاربرد و سرویس عملیاتی مورد نظر پوشش دهی می شود. البته جنس موادی که برای اتصالات استفاده می شود بر حسب جنسِ لوله بوده و در بسیاری از مواقع نیز معادل همان مواد لوله انتخاب می شود.

 

لوله اتصالات گازی از نوع بوش های مانیسمان


یکی دیگر از لوله اتصالات گازی که به کپ عدسی نیز معروف بوده، بوش مانسیمان است. از این لوله اتصالات گازی برای انتقال گاز طبیعی، پروپان و سازه ساختمان ها استفاده می شود. رنگ آن مشکی بوده و از جنس فولاد است. دمای کاری این اتصال 300 درجه فارنهایت و حداکثر فشار آن 300psi است. برای تولید این لوله ها باید ورقه های آهن را به صورت مستقیم وارد دستگاه پرس کرده و همزمان آن را برش داد. البته این روش مناسب سایزهای پایین بوده و برای سایزهای بزرگتر روش کار متفاوت خواهد بود. برای سایز های بزرگ، اول باید ورقه های آهن برش داده شده و بعد از آن وارد فرآیند پرس مرحله به مرحله گردد تا لبه های اضافی آن تراشیده و کپ عدسی آماده شود. 

 

لوله اتصالات گازی

 


سخن پایانی


با توجه به مطالب این مقاله متوجه شدید که لوله اتصالات گازی در اندازه و ابعاد مختلفی تولید می شود. هر یک از اتصالات، با توجه به ابزار و انرژی مصرفی قیمت متفاوتی دارند. در این مقاله کلیه فرآیندها و عوامل موثر برروی اتصال را توضیح دادیم اما برای اینکه بدانید به طور دقیق چه اتصالی مناسب تر است با متخصصان این زمینه مشورت نمایید.

علاقه مندان جهت اطلاع از شیرمخلوط کسری و بست ان تی اس  به صفحه مربوطه مراجعه فرمایید وکسانی که نیاز دارند درباره تفلون تهران و پلیکا وینو مطالعه داشته باشند از طریق بلاگ سایت مراجعه کنند برای اشنایی با شیر فلکه سامین بر روی لینک کلیک کنید. بازار اتصالات از پوش فیت پشتیبانی میکند.پوش فیت وحید و لوله و اتصالات وتفلون مایع از دیگر محصولات ماست.

مطلب بعدی انوع اتصالات لوله برق
1069 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
DNN