بازار آهن شاد آباد بلوار طاووس مجتمع 17 شهریور بلوک B دال طبقه همکف-پلاک229
اینماد بازاراتصالات
Anonym
/ دسته ها: لندینگ

لوله یکسر سوکت

لوله یکسر سوکت یا پوش فیت (Push Fit) یکی از انواع لوله های ساختمانی است که جهت سیستم لوله کشی فاضلاب مورد استفاده قرار می گیرند. این لوله ها که به نام های اورینگی، سه لایه، یکسر کوپله، پوش فیت سایلنت و پوش فیت فاضلابی نیز شناخته می شوند، در یک طرف آن سوکتی جهت اتصال به لوله دیگر تعبیه شده است. این سازه ها را در انواع و سایزهای گوناگونی طراحی می کنند و نوع بی صدا یا سایلنت و معمولی آن نیز در بازار عرضه می شود. 
 

Image


اگر می خواهید اطلاعات بیشتری درباره این لوله های فاضلابی کسب کنید تا انتهای مطلب را بخوانید. با شما در مورد قیمت و مشخصات لوله یکسر سوکت نیز صحبت می کنیم.

ویژگی های لوله یکسر سوکت

این لوله های پرکاربرد و مقرون به صرفه دارای ویژگی ها و خصوصیات مفیدی هستند که سایر لوله ها از آنها بی بهره اند. همانطور که گفتیم برخی از این لوله ها را بدون صدا می سازند. عایق این لوله ها از جنس کامپاوند تهیه می شوند. کامپاوند موجود در این سازه ها که در واقع ترکیب پلیمر و نوعی پودر است، به عنوان یک عایق در درون لوله عمل می کند. پودر موجود در کامپاوند موجب تقویت ساختار پلیمر شده و از عبور صدای سیالات به خارج از لوله جلوگیری می کند. در این اتصالات یکسر سوکت تا 17 دسی بل حجم صدا کاهش می یابد.  
نوع دیگر لوله یکسر سوکت را بدون عایق صدا طراحی می کنند. تفاوت این سازه های پوش فیت صرفا در عدم وجود عایق صدا است که موجب کاهش کاربرد این لوله ها شده است. لوله های یکسر سوکت را در اندازه و سایزهای متفاوتی تولید می کنند. اندازه قطرهای این لوله ها عبارتند از: 40، 50، 63، 75، 90، 110، 125 و 160 میلی متر. لوله های فاضلابی پوش فیت را در طول های 15، 30، 50 سانتیمتری و همچنین یک، دو و سه متری عرضه می کنند. 

خرید شیر گازی امین از بازار اتصالات امکان پذیر است.

برخی از لوله های پوش فیت در دو انتهای خود دارای سوکت هستند که به آنها دوسر سوکت می گویند. این سازه ها را در سایزها و اندازه های گوناگونی عرضه می کنند. سوکت انتهایی اتصالات پوش فیت موجب راحتی کار شده است. به طوری که لوله سوکت دار به سادگی و بدون نیاز به فرایند خاصی، با فشار به لوله بعدی متصل می شود. به کاربرد این سازه ها در بخش بعدی می پردازیم.

کاربرد لوله های پوش فیت سوکت دار

اتصالات و لوله های سوکت دار را برای سیستم های لوله کشی ساختمان ها و منازل مورد استفاده قرار می دهند. در سیستم های فاضلاب و لوله کشی انواع ساختمان ها از لوله یکسر سوکت استفاده می شود. این اتصالات دارای خواص و مزایای متعددی هستند که در قسمت بعدی به آنها اشاره می کنیم.

مزایای لوله های یکسر سوکت پوش فیت

چنانچه گفتیم لوله های یکسر سوکت با لوله های معمولی تفاوت هایی دارند که این تفاوت ها موجب مزیت هایی برای آنها شده است. مزایای آنها از این قرار است:

  • نصب آسان
    نصب لوله یکسر سوکت آسان است و به راحتی می توانید با مقداری فشار لوله ها را به یکدیگر متصل کنید.
  • مقاومت بالا در برابر شکنندگی
    لوله پوش فیت در مقابل شکستگی و همینطور ضربه مقاومت بالایی دارد. این مزیت آن برای سیستم انتقال فاضلاب بسیار مناسب است. 
  • مقاومت زیاد در مقابل تغییرات طولی 
    یکی دیگر از مزایای لوله های سوکت دار مقاوم بودن آنها در برابر تغییرات طولی است که برای سیستم های لوله کشی لازم است.
  • مقرون به صرفه بودن
    در هنگام اتصال لوله های پوش فیت نیازی به هزینه های اتصال ندارید. لوله های معمولی برای اتصال به یکدیگر نیازمند بات فیوژن و جوش حرارتی هستند.
  • مقاوم در برابر نشتی
    اتصال این لوله ها به سبب سوکت ها بسیار خوب و مناسب است. به همین سبب نشتی سیالات از آنها نزدیک به صفر است.
  • مقاوم در مقابل حرارت
    لوله های فاضلابی سوکت دار مقاومت فراوانی در برابر آتش و حرارت دارند و این یک خصوصیت مثبت آنها محسوب می شود.

برای خرید شیر خودکار یورک از بازار اتصالات کلیک کنید.

خرید لوله یکسر سوکت

چنانچه گفتیم لوله های پوش فیت سوکت دار به سبب مزایای متعددی که دارند مورد توجه فعالان در امور تأسیسات ساختمانی قرار گرفتند. خرید لوله فاضلابی یکسر سوکت به سبب سهولت در نصب و کاهش هزینه ها در سیستم های لوله کشی منازل و ساختمان های اداری یک امر مقرون به صرفه به شمار می رود. اگر شما می خواهید برای لوله کشی ساختمان مورد نظر از این اتصالات استفاده کنید باید به مراکز فروش مصالح ساختمانی مراجعه کنید. فروشندگان با ارائه انواع لوله های پوش فیت شما را در امر خرید راهنمایی می کنند. 

Image

 

قیمت لوله یکسر سوکت

لوله های سوکت دار بر اساس سایز و اندازه و همینطور کیفیت، قیمت های متفاوتی دارند. اغلب لوله هایی که سایز و اندازه کوچک تری دارند، ارزان تر از لوله های بزرگتر هستند. شما می توانید جهت مشاهده قیمت این سازه ها به سایت های معتبر فروش این مصالح ساختمانی مراجعه کنید و با قیمت های متفاوت آنها آشنا شوید.

جمع بندی
لوله یکسر سوکت یکی از مصالح ساختمانی پرکاربرد است که برای سیستم های لوله کشی و فاضلاب انواع ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرند. این سازه ها را در دو نوع سایلنت و معمولی طراحی و عرضه می کنند. نوع بی صدای این لوله ها به دلیل داشتن عایق صدا کاربرد بیشتری دارند. لوله های پوش فیت دارای مزایای متعددی هستند و همین امر توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. 

6132 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
DNN