بازار آهن شاد آباد بلوار طاووس مجتمع 17 شهریور بلوک B دال طبقه همکف-پلاک229
اینماد بازاراتصالات
Anonym
/ دسته ها: لندینگ

زانو 45 درجه پوش فیت

لوله و اتصالات فاضلاب یکی از مهمترین ارکان تأسیسات ساختمان است. لوله های گوناگونی توسط اتصالات مختلف به یکدیگر متصل می شوند تا سیستم لوله کشی و فاضلاب به درستی انجام شود. زانو 45 درجه پوش فیت یکی از این اتصالات کاربردی و مفید است که به منظور ایجاد انحراف در مسیرهای لوله کشی مورد استفاده قرار می گیرد. زانویی با زاویه 90 درجه نیز طراحی و عرضه می شود که تنها تفاوت آنها در میزان زاویه آنها است. سازندگان و افرادی که در امر تأسیسات ساختمان فعالیت دارند از این اتصالات استفاده می کنند. خرید شیر گازی امین از بازار اتصالات امکان پذیر است.

Image


در این مقاله قصد داریم درباره چیستی زانویی و انواع آن به خصوص زانویی 45 درجه پوش فیت با شما صحبت کنیم. همچنین در این مطلب شما را با کاربرد آنها آشنا کرده و به معرفی و کاربرد زانو 45 درجه پوش فیت می پردازیم.  

در مورد اتصالات زانویی 

اتصالات گوناگونی در مسیر لوله کشی ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از این اتصالات پرکاربرد، زانویی ها هستند. این سازه ها برای اتصال دو لوله و تغییر مسیر آنها طراحی و تولید شده اند. نام این سازه ها که از زانوی انسان گرفته شده به  سبب شکل خمیده آن است. جهت اتصال این زانویی ها از بات فیوژن یا جوش حرارتی استفاده می کنند که موجب چسبندگی کامل آنها به لوله ها می شود و از نشتی آب جلوگیری به عمل می آید. زانو 45 درجه پوش فیت یکی از انواع این سازه ها است که با سایر زانویی ها تفاوت اندکی دارد. 

کاربردهای انواع زانویی

زانویی ها دارای کاربردهای گوناگونی هستند که در این بخش به آنها اشاره می کنیم.  

  • زانویی ها در خطوط مختلفی کاربرد دارند. از این اتصالات در جهت انتقال گاز، مایعات فرآیندهای دارویی، صنعتی، ساختمانی و بسیاری از کاربردهای دیگر استفاده می شود. 
  • زانویی ها در سیستم های کنترل و فرایند و همچنین ابزارها و تجهیزات گوناگون کارخانه های مختلف به کار رفته اند. در کارخانه هایی نظیر: انرژی سیال، الکترونیکی، نفتی، پالپ، کاغذ و شیمیایی از این اتصالات پرکاربرد استفاده می شود. 

برای خرید شیر خودکار یورک از بازار اتصالات کلیک کنید.

Image


برخی از زانویی ها را با مصالح سنگین می سازند. از زانو 45 درجه پوش فیت که ساختار آن از مصالح سنگین است در لوله کشی ها با شرایط ویژه مانند: دماهای بسیار بالا یا پایین استفاده می کنند.  

انواع زانویی در لوله کشی ساختمان ها

زانویی ها را بر اساس فاکتورهای گوناگونی طبقه بندی می کنند. این فاکتورها عبارتند از: زاویه و نوع اتصال و همینطور شعاع زانو هستند. 

  • سازندگان زاویه های مختلفی از جمله: 90 درجه، 45 درجه و 180 درجه را برای زانوهای لوله در نظر می گیرند. زانوی 90 درجه یا عمودی به دو شکل شعاع کوتاه و شعاع بلند در بازار وجود دارند که دارای کاربردهای متفاوتی هستند. تفاوت زانوهایی 90 درجه با 45 درجه در میزان اصطکاک آنها است. اتصالات 45 درجه دارای اصطکاک و گرفتگی کمتری هستند. نوع 180 درجه این اتصالات را برای تغییر جهت 180 درجه ای طراحی می کنند که در شعاع های کوتاه و بلند عرضه می شود. 
  • همانطور که گفتیم شعاع های زانوها نیز با یکدیگر متفاوت است که برخی از آنها را کوتاه و بعضی دیگر را بلند عرضه می کنند. زانوهایی که شعاع بیشتری دارند، دارای افت فشار و مقاومت اصطکاکی کمتری هستند.

 

Image

 

  • انواع زانویی های رزوه ای، لب به لب و جوش سوکتی مربوط به طبقه بندی از جهت نوع اتصال است. در ادامه مطلب درباره زانو 45 درجه پوش فیت اطلاعاتی ارائه می دهیم.   

معرفی زانو 45 درجه پوش فیت

تا اینجا مطلب در مورد زانویی ها و موضوعات پیرامون آنها صحبت کردیم در این بخش به معرفی اتصالات پوش فیت می پردازیم. چنانچه گفتیم جهت اتصال زانویی ها به لوله، از بات فیوژن یا جوش حرارتی استفاده می شود. در اتصالاتی که پوش فیت هستند نیازی به جوش حرارتی و بات فیوژن نیست. در سیستم پوش فیت (Push Fit) برای اتصال قطعات به یکدیگر از سوکت متصل به قطعات استفاده می شود. 
زانو 45 درجه پوش فیت در یک سوی خود دارای سوکت بوده که یک حلقه آب بندی در آن قرار دارد. انتهای بدون سوکت آن را می توانید با کمی فشار به درون سوکت لوله یا اتصال بعدی کنید.   
 

Image

 

ویژگی های زانو 45 درجه پوش فیت

اتصالات پوش فیت به جهت سهولت و سرعتی که دارند مورد توجه فعالان در عرصه ساختمان سازی و تأسیسات ساختمانی قرار گرفتند. عمر مفید و طولانی این سازه ها یکی دیگر از ویژگی های آنها است. این اتصالات به جهت مقاومت بالایی که در برابر ضربه و تنش های حرارتی و مکانیکی و همچنین مواد شیمیایی دارند، دارای عمر طولانی تری نسبت به زانویی های معمولی هستند. تنوع ابعاد و سایز و همینطور زوایا از خصوصیات دیگر این سازه های پوش فیت است.    

قیمت زانو 45 درجه پوش فیت

زانو 45 درجه پوش فیت با قیمت های مختلفی به فروش می رسد. قیمت این اتصالات بر اساس کیفیت و سایز و شکل آنها متفاوت است. شما می توانید با مراجعه حضوری یا اینترنتی به مراکز فروش لوله و اتصالات ساختمانی، زانویی مورد نظر خود را انتخاب و خریداری کنید.
لوله و اتصالات پوش فیت یکی از تجهیزات مناسب و کاربردی ساختمانی است که مورد استقبال مهندسان و فعالان امور ساختمانی قرار گرفته است. جهت اتصال قطعات در سیستم پوش فیت به بات فیوژن و جوش حرارتی نیازی ندارید زیرا این قطعات دارای سوکت هستند. وجود این سوکت ها و حلقه آب بندی درون آنها موجب تسهیل و سرعت در امور لوله کشی و صرفه جویی در هزینه ها می شود.   

5079 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
DNN