فیلتر ها
مرتب سازی بر اساس:

بارگذاری...

لطفا چند لحظه صبر کنید

لوله بدون درز یا لوله مانیسمان - قیمت و کاربرد لوله بدون درز - بازار اتصالات

این روزها لوله و اتصالات بیشتر از هر صنایع دیگری می تواند در جوامع بشری پرکاربد باشد. چراکه از این نوع سازه ها هم در لوله کشی منازل و هم در لوله کشی صنعتی استفاده می شود. بنابراین می توان با صراحت گفت که استفاده از انواع لوله ها و اتصالات می تواند در مصارف مسکونی بیشتر از هر مصارفی کاربرد داشته باشد. به عنوان مثال زمانی که یک ساختمان جدید می سازیید یا خانه خود را بازسازی می کنید، شما بیشتر از هرکسی با مسئله لوله کشی، درگیر هستید. از این رو شما در عملیاتی چون لوله کشی آب مصرفی، لوله کشی فاضلاب، لوله های سیم کشی و لوله کشی برای لباسشویی و ماشین ظرفشویی به انواع لوله ها و اتصالات آن نیازمند هستید. در این میان علاوه بر مصارف مسکونی از انواع لوله ها و اتصالات آن ها، در مصارف صنعتی نیز استفاده می شود. به طور مثال از برخی از لوله ها و اتصالات برای جابه جایی فرآورده های نفتی و گازی استفاده می شود. در این مقاله ما قصد داریم درباره یکی از لوله های مهم و پرکاربرد بنام لوله مانیسمان توضیحات مفید و جامعی به شما بدهیم. اگر قصد خرید پوش فیت وحید را دارید ، می توانید از طریق وب سایت بازار اتصالات درخواست خود را ثبت نمایید و از قیمت پلی ران سایلنت و پلی تک مطلع شوید.

لوله بدون درز مانیسمان چیست؟

اگر به دنبال لوله فولادی هستید، می توانید از لوله مانیسمان استفاده بکنید. این لوله یکی از پرطرفدارترین و پرکاربردترین لوله های صنعتی به شمار می رود. از این نوع لوله ها می توان برای انتقال برق فشار قوی استفاده کرد. یکی دیگر از کاربردهای مهم لوله مانیسمان، برای انتقال و جابه جایی فرآورده های نفتی و محصولات گازی است. از این رو در صنایع پتروشیمی برای انتقال دادن نفت و گاز به سایر نقاط باید از یک مسیر لوله کشی استفاده شود که این مسیر به لوله های محکم و مقاومی نیاز دارد که در بین راه دچار شکستگی، ترکیدگی و نشتی نشود. در این میان لوله مانیسمان اهواز و لوله مانیسمان کاوه دو کارخانه مهم در تولید این نوع لوله معرفی شده است.

انواع لوله بدون درز مانیسمان

 لوله مانیسمان لوله بدون درز نیز گفته می شود که در حال حاضر در صنعت کاربرد و  عملکرد بسیار زیادی دارد. لذا لوله مانیسمان به دلیل نوع ساختار  و نداشتن درز در ساختار آنها یکی از بهترین گزینه ها و کارآمدترین موارد در صنایع حساس به حساب می آید.
 لازم به ذکر است که لوله مانیسمان در اواخر قرن ۱۹ و به واسطه یک مهندس آلمانی به نام مانیسمان اختراع گردید و همچنین نام اصلی این نوع لوله از لوله های فولادی و از مخترع آن گرفته شده است. یکی از دلایل مهم و حائز اهمیت که این لوله ها را از سایر لوله های تولید شده متمایز میکند نداشتن درز می باشد.

لوله بدون درز مانیسمان رده ۲۰ 

به طور کلی می‌توان گفت ۲۰ به صورت یکپارچه که به طور بدون درز طراحی و عرضه شده است لازم به ذکر است در ساخت این نوع از لوله ها از شمش استفاده می شود بدین گونه که  شمش را حرارت زیادی می‌دهند و بعد با استفاده از سمبه ها  و همچنین قالب های مخصوص آنها را به شکل های خاصی در آورده و برای اینکه شکل ظاهری لوله ها با سایز و اندازه مورد نیاز مصرف کننده مطابقت داشته باشد آنها را تحت نورد و همچنین کشش قرار می دهند تا بدین وسیله سایز مورد نظر به وجود بیاید.
 یکی از عبارات و اصطلاحات ای که در بازار ایران بسیار مرسوم و رایج میباشد اصطلاح رده لوله است این اصطلاح برای ضخامت و وزن لوله به کار میرود به عبارت دیگر می توان گفت که این عبارت معادل  اسکجول لوله می باشد و همچنین معیاری برای تعیین ضخامت و جداره ی لوله است.

کاربرد لوله مانیسمان رده ۲۰

لازم به ذکر است که لوله مانیسمان رده ۲۰ به دلیل تست خاص و همچنین نداشتن وجود جوش در طول لوله از تحمل فشار بسیار بیشتری برخوردار می باشد از لوله مانیسمان رده ۲۰ بیشتر در لوله کشی گاز توکار و همچنین لوله کشی موتورخانه استفاده می گردد. لازم است بدانید که  در لوله فولادی سبک رده ۲۰ تا ۷۰ بار فشار معادل ۱۰۱۵ پوند تست می شود لذا لازم است بدانید لوله فولادی سبک  و  رده ۲۰ دارای ضریب اطمینان بالایی است.

لوله بدون درز مانیسمان رده ۴۰

لوله مانیسمان رده ۴۰ در حقیقت لوله‌ای می باشد که درزی  ندارد و همچنین بدون جوش خوردگی است و هیچگونه خراش یا درزی در آن نیست.لازم به ذکر است که جهت ساخت لوله مانیسمان ضد زنگ شمش های استوانه فولاد را در دماهای بالا شروع به حرارت دادن میکند بعد با وارد کردن فشار و یا همچنین بیرون کشیدن مواد درون شمش استوانه‌ای اقدام به ساختن بدنه اولیه لوله می کند. این بدنه تولید شده از دستگاهی با غلطک های گوناگون عبور کرده تا قطر بیرونی آن کم شود و قطر درونی به اندازه مورد نیاز مصرف کننده افزایش یابد. لوله رده ۴۰ از  جزئی از لوله مانیسمان می باشد و از کاربردهای آن می توان در صنایع نفت و گاز و همچنین صنایع پتروشیمی و سیستم های ساختمانی اشاره نمود لازم به ذکر است که این نوع لوله می‌تواند فشار زیادی را تحمل نماید و به همین علت در لوله کشی گاز و همچنین در آتش نشانی می توان از آنها استفاده کرد.

لیست قیمت اتصالات بنکن

به طور کلی می‌توان گفت لیست قیمت اتصالات بنکن به عواملی چون کارکرد اتصال و همچنین سایز و ضخامت ارتباط دارد و همچنین جنس تمامی اتصالات بنکن از فولاد با گرید A234 WPB و همچنین با نوع اتصال جوشی و مطابق استاندارد می باشد..

قیمت اتصالات بنکن مانیسمان رده ۴۰

به دلیل ضخامت مناسب و همچنین استاندارد بودن و متراژ کم قیمت لوله مانیسمان رده ۴۰ از قیمت لوله مانیسمان در رده های بالاتر مانند لوله مانیسمان رده ۸۰ پایین تر می باشد.همچنین لوله مانیسمان رده ۴۰ به علت ضخامت کمی که دارا می باشد این امکان را به ارمغان می آورد تا مواد بیشتری در زمان کمتری جابجا شود. به طور کاملاً اجمالی میتوان بیان کرد قیمت لوله مانیسمان رده ۴۰ به دلیل کیفیت بالاتر و همچنین ضخامت استاندارد بسیار بهینه تر و مناسب تر از انواع لوله های مانیسمان می باشد و همین علت سبب شده فروش بالاتری نسبت به سایر لوله ها داشته باشد. در این مبحث سعی داریم به عوامل موثری که بر قیمت لوله های مانیسمان رده ۴۰ تاثیر می گذارند بپردازیم.

  •  سایز و همچنین ضخامت لوله مانیسمان
  •  کشورهایی که اقدام به تولید لوله مانیسمان میکنند
  •  روش های گوناگون تولید لوله مانیسمان
  •  کاربردهای خاص این لوله ها
  •  رده و همچنین متراژ لوله

 مواردی که در بالا به آنها اشاره کردیم جزء مواردی هستند که در قیمت لوله تاثیر بسزایی دارد و همچنین قیمت لوله بر اساس این فاکتورها قیمت گذاری می شوند عوامل دیگری نیز وجود دارند که بر قیمت لوله تاثیر گذار هستند مانند تورم بالا و یا شوک سیاسی که این موارد می‌تواند از محیط بیرون بر روی قیمت لوله ها تاثیر گذار باشند.

قیمت اتصالات امین مانیسمان رده 20

لازم به ذکر است که اتصالات بدون درز مانیسمان امین یکی از رایج ترین و یکی از بهترین برندهای موجود می باشد و همچنین برند یکی از بهترین و شناخته شده ترین برند های تولید اتصالات فلزی است لازم به ذکر است که فعالیت خود را در سال ۱۳۳۱ با تولید قطعه و همچنین پرس آغاز نمود. لازم است به این موضوع اشاره نماییم که تمامی محصولات این برند از کیفیت و عملکرد بسیار بالایی بهره می برند و همچنین دارای استانداردهای لازم جهت تولید محصولات خود هستند و یکی از برندهایی میباشد که برای تولید محصولات خود از بهترین مواد اولیه و همچنین ماشین آلات صنعتی بسیار پیشرفته با دارا بودن  کادری بسیار مجرب بهره می برد.
از عوامل بسیار مهم و موثر بر قیمت لوله مانیسمان رده ۲۰ می تواند تاثیر بسزایی داشته باشد می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  •  سایز و ضخامت لوله های مانیسمان
  •  کشورهای گوناگون تولید کننده

 روش های مختلفی که میتوان با آنها این نوع لوله ها را تولید نمود. همچنین همانگونه که در بالا نیز کرد موارد سیاسی و همچنین موارد اقتصادی موجود در بازار می تواند بر روند شکل گیری قیمت لوله مانیسمان رده ۲۰ تاثیر گذار باشد.

از لوله های مانیسمان در کدام فضاها می توان استفاده کرد؟

این نوع لوله ها به دلیل فولادی بودن برای این که به سایر لوله ها اتصال پیدا کند، به جوشکاری نیاز دارد. از این رو برای متصل کردن لوله ها به هم باید به جوشکاری تسلط داشته باشید. در این بخش قصد داریم شما را با کاربرد لوله های مانیسمان آشنا کنیم.

  • استفاده از لوله های مانیسمان در جهت خطوط فشار قوی
  • بهره گیری از لوله های مانیسمان استیل در خطوط صنایع غذایی و دارویی
  • استفاده از این نوع لوله ها در جهت خطوط هیدرولیک
  • کاربرد لوله های مانیسمان در خطوط نفت و گاز

کاربرد لوله های درزدار مانیسمان

به لوله هایی درزدار گفته می شود که، از جوش دادن لبه گرد یک ورق بعد از رد شدن از غلتک های بسیار ایجاد می شود. در این میان این نوع لوله ها، به دو دسته مهم تقسیم بندی می شوند، که لوله درزدار مستقیم و لوله درزدار مارپیچ از انواع مهم این نوع لوله معرفی می شود. از لوله های با درز مستقیم، به علت قطر کمی که این لوله دارد، کمتر مورد استفاده قرار می گیرد. ولی در این میان لوله های مارپیچی به دلیل محکم و درزدار بودن بیشتر مورد استقبال استفاده کنندگان قرار می گیرد. در این میان این نوع لوله ها، به دلی قطر و ضخامتی که دارند، می توانند بیشتر از سایر لوله ها مورد استفاده قرار بگیرند. از این لوله ها بیشتر برای انتقال مواد سیالی چون آب و فاضلاب، نفت و فرآورده های نفتی استفاده می کنند. لوله های مارپیچی در مقایسه با سایر لوله ها، در برابر ضربه، فشار و درجه حرارت می تواند مقاومت زیادی داشته باشد. توزیع تنش در این نوع لوله ها به دلیل مارپیچی بودن می تواند به صورت یکدست و یکنواخت صورت بگیرد. برای خرید نوار نیاشیمی ، پلیکا سمنان و اتصالات گالوانیزه می توانید به وب سایت بازار اتصالات مراجعه کنید.

کاربرد لوله های بدون درز

لوله های بدون درز، یکی دیگر از انواع لوله های مورد استفاده در پروژه های صنعتی هستند که، به دلیل عدم وجود هرگونه نا پیوستگی داخلی به عنوان لوله های بدون درز شناخته می شود. از این نوع لوله ها در پروژه هایی که از حساسیت بالتری برخوردار است، استفاده می شود. از این رو می توان از این نوع لوله ها برای تحمل فشار بالاتر، جابه جایی مواد سمی و خورنده استفاده کرد. از این لوله ها، می توان برای انتقال نفت و فرآورده های نفتی، بویلرها، کمپرسورها و در پوسته برینگ ها استفاده کرد.

لوله های مانیسمان چگونه ساخته می شوند؟

همانطور که می دانید لوله های مانیسمان، از فولاد ساخته می شوند. از این رو برای تولید این نوع لوله ها، یک شمش فولادی را ذوب کرده و به حالت لوله در می آورند. برای تولید این نوع لوله ها می توان از مقاطع چهارگوش نیز استفاده کرد. به طور کلی این نوع لوله ها به دو صورت تولید می شوند لوله های با درز و لوله های بدون درز از این رو شما می توانید با توجه به نیاز خود، یکی از انواع مختلف این نوع لوله ها را انتخاب کنید. برای ساخت و تولید این نوع لوله ها، از استانداردهای تولید لوله استفاده می کنند. از این نوع لوله ها بیشتر برای انتقال و جابه جایی مواد سیال و مایع استفاده می کنند، که در این میان هرچه فشار سیال زیادتر باشد، ضخامت لوله نیز افزایش خواهد یافت. به طور کلی در هنگام ساخت این نوع لوله ها، از انواع رده بندی ها، برای مشخص شدن این نوع لوله ها استفاده می کنند. در این میان این نوع لوله ها به دو صورت رده بندی می شوند که رده 40 و رده 80 یکی از مهمترین و پرکاربردترین نوع لوله های مانیسمان به شمار می رود. لوله مانیسمان رده 40 در مقایسه با لوله رده 80 پرکاربردتر  و پر مصرف تر محسوب می شود.

برای تولید لوله مانیسمان چه فرآیندهایی طی می شود؟

همانطور که گفته شده برای تولید این نوع لوله ها از شمش فولاد استفاده می کنند. از این رو در گام اول شمش های فولاد را برش زده، و در مرحله بعدی شمش ها را در داخل کوره هایی که به صورت قوسی هستندف گرم می کنند، تا با افزایش درجه حرارت شروع به سرخ شدن بکند. سپس در گام بعدی با بهره گیری از دستگاهی بنام الانگیتور، سعی می کنند که سطح شمش ها را گرد بکنند. در گام بعدی سعی می کنند که شمش ها را توسط دستگاهی بنام لخ پرس سوراخ کنند. در گام بعدی سعی می کنند با شلیک کردن سنبه (قطعه ای لوله ای مانند است) به درون شمش لوله مورد نظر خود را ایجاد کنند. در مرحله بعدی ممکن است که به دلیل درست شلیک نشدن سنبه به درون شمش، شمش دچار تاب خوردگی بشود. از این رو بهتر است که سطح لوله را صاف بکنید. در گام بعدی لوله را سروته می کنند، و به حالت گرد درمی آورند. برای ساخت این نوع لوله ها، طول آن ها بسیار مهم است از این رو می توانید طول ان را تا 24 متر تحت نیروهای کششی، افزایش بدهید. پس از انجام شدن تک تک مراحل بالا، لوله شما کاملا آماده است، از این رو بهتر است در این مرحله برای خنک شدن لوله، ان را در آب سرد قرار بدهد تا آن خنک شود. در مرحله اخر در بخش کنترل کیفی، لوله را بررسی می کنند، تا در صورت داشتن مشکل آن را به دست مشتریان ندهند.

تفاوت های لوله های مانیسمان و سایر لوله های موجود در بازار

اگر  قصد خرید لوله مانیسمان را دارید، بهتر است که دلیل خرید آن را بدانید. از این رو ما قصد داریم تا در این بخش تفاوت های این نوع لوله ها، را با سایر لوله ها بیان کنیم.

مقاومت بالا و تحمل فشار زیاد توسط لوله های مانیسمان

همانطور که می دانید از این نوع لوله ها رای انتقال نفت و گاز استفاده می شود. در برخی از موارد دیده شده است که برای انتقال فرآورده های نفتی از فشار بالا و حرارت زیاد استفاده می کنند، از این رو بهتر است از لوله ای استفاده شود، که فشار بالا و حرارت زیاد سبب آسیب رسیدن به آن نشود.

لوله های مانیسمان به عنوان لوله های صنعتی معرفی شده است

از این نوع لوله ها، برای فعالیت های صنعتی استفاده می شود. به طور کلی فعالیت صنعتی به دلیل سنگین و پر خطر بودن به لوله های نیاز دارد، که احتمال آسیب، خوردگی، تخریب و ترکیدگی در آن پایین باشد.

برای اتصال دادن این نوع لوله ها باید جوشکاری کنید

این نوع لوله ها، به دلیل این که فلزی هستند، بهتر است که توسط جوشکاری به یکدیگر متصل شوند. از این رو شما می توانید با استفاده از اتصالات مانیسمان و انواع تبدیل مانیسمان این کار را به راحتی انجام دهید.

قیمت لوله مانیسمان به چه عواملی بستگی دارد؟

در این میان یکی از موارد مهمی که در هنگام خرید این لوله ها باید به آن توجه کرد، قیمت این نوع لوله ها است. از این رو بهتر است که با عواملی که می تواند بر روی قیمت این نوع محصول تاثیر بگذارد، آشنا شوید. قیمت این محصول بسیار متاثر از عواملی چون اندازه، سایز، کیفیت و وارد کننده لوله مانیسمان است. از این رو به این دلیل که این نوع لوله از فولاد ساخته شده است، قیمت فولاد در بازار می تواند بر روی قیمت این نوع لوله ها بسیار تاثیر بگذارد. در این میان به دلیل پرکاربرد بودن لوله مانیسمان 40، قیمت لوله مانیسمان رده 40 اهواز بیشتر از هر نوع لوله ای توسط مشتریان پرس و جو می شود.

اتصالات مانیسمان

برای انجام دادن پروژه های صنعتی اگر از این نوع لوله ها استفاده می کنید، بهتر است که با انواع اتصالات مانیسمان نیز آشنا بشوید. به طور کلی اتصالات مانیسمان نیز باید از جنس فولاد باشد. در برخی از اتصالات این نوع لوله ها از جوشکاری بدون درز جوش استفاده می کنند که به اتصالات مانیسمان گفته می شود. از این نوع اتصالات، که بدون درز جوش بوده در دماها و فشارهای بالا مورد استفاده قرار می گیرد. در این میان ما قصد داریم شما را با انواع اتصالات مانیسمان آشنا کنیم.

  • زانو 90 درجه مانیسمان
  • زانو 45 درجه مانیسمان
  • سه راهی تبدیل مانیسمان
  • تبدیل مانیسمان
  • کپ مانیسمان
  • بوشن مانیسمان
  • سردنده مانیسمان

به طور کلی تمامی اتصالات مانیسمان باید به صورت فولادی باشد. از این رو شما می توانید با خرید هریک از این نوع اتصالات به انجام شدن انواع پروژه های صنعتی خود کمک کنید.

مقایسه بوشن و سردنده مانیسمان

از این دو قطعه برای اتصال خط جوشی به خط دنده ای استفاده می کنند. به طور کلی تفاوت اصلی بین این دو قطعه، در نوع رزوه های آن ها است. به طور کلی بوشن ها از سمت داخل رزوه شده اند، و سردنده ها از سمت بیرون رزوه شده اند. از این رو شما می توانید با توجه به لوله ای که از سمت داخل و یا از سمت خارج رزوه شده است، یکی از این دو قطعه را انتخاب کنید.

کاربرد کپ مانیسمان

کپ بدون درز جهت بستتن مسیر استفاده می شود. برای استفاده از این قطعه از جوشکاری بهره می گیرند. این نوع قطعه در بازار دارای سایزهای مختلفی است، که از 2/1 اینچ تا 24 اینچ را می توان در بازار خریداری کرد.

کاربرد انواع تبدیل های مانیسمان

هنگامی که قصد دارید از سایزهای مختلف انواع لوله ها استفاده کنید، بهتر است برای ایجاد کردن این تغییر سایز از انواع تبدیل های مانیسمان بهره بگیرید. به طور کلی تبدیل ها قطعاتی هستند که از طریق آن ها می توان، سایز لوله  ها در طول مسیر عوض کرد. از این رو شما می توانید با توجه به نیاز خود یکی از انواع تبدیل ها را انتخاب کنید.

جوشکاری لوله مانیسمان

همانطور که می دانید یکی از راه های اتصال لوله های مانیسمان، به یکدیگر استفاده از جوشکاری است. از این رو شما می توانید با استفاده از جوشکاری برای همیشه دو یا چند لوله فلزی را به یکدیگر متصل کنید. از این رو به دلیل استحگامی که این نوع لوله ها دارند، و از همه مهمتر نحوه اتصال آن ها توسط جوشکاری به یکدیگر سبب شده است که اتصالات این نوع لوله ها بسیار مستحکم و مقاوم باشد.

انواع جوشکاری مانیسمان

در یان میان شما برای جوش دادن دو لوله به همدیگر بهتر است که با انواع جوشکاری ها آشنا شوید. ما در این بخش قصد داریم که شما را با انواع جوشکاری لوله های مانیسمان آشنا کنیم.

جوش قوس الکتریکی

یکی از معروف ترین نوع جوشکاری ها، جوش قوس الکتریکی است. برای ایجاد این نوع جوشکاری از یک منبع تغذیه استفاده می شود. از این نوع جوشکاری توسط تفنگ جوشکاری انجام می شود. در این نوع جوشکاری به یک مفتول فلزی نیاز است که توسط تفنگ تغذیه ذوب می شود. برای انجام این نوع جوشکاری از جریان متناوب AC و جریان متناوب  DC استفاده می کنند.

جوشکاری با گاز بی اثر

از این نوع جوشکاری برای اتصال انواع لوله های استیل، آلومینیوم و فولاد استفاده می شود. این نوع جوشکاری به دلیل سرعت بالایی که دارد، می تواند به سرعت دو لوله را به یکدیگر متصل کند، از این رو در این نوع جوشکاری نیازی به مخلوط کردن با سایر گازها نیست.

جوشکاری با شعله اکسی استیلن

برای انجام دادن این نوع جوشکاری به دو گاز اکسیژن و استیلن نیاز است. برای انجام دادن این کار به شلنگی نیاز است که قابلیت تنظیم شدن داشته باشد، و از همه مهم از طریق این شلنگ می توان این دو گاز را با هم ترکیب کرد.

امروزه صنعت لوله کشی به یکی از مهمترین صنایع در کل دنیا تبدیل شده است. در این میان برخی از افراد از انواع لوله ها برای مصارف مسکونی و برخی دیگر برای مصارف صنعتی از انواع لوله ها استفاده می کنند. در این میان لوله مانیسمان، یکی از مقاوم ترین و پرکاربرد ترین لوله در مصارف صنعتی به شمار می آید. از این رو شما می توانید با استفاده از این نوع لوله ها تمامی مواد سیالی که در در دست دارید را انتقال بدهید. به عبارت دیگر این نوع لوله های یکی از مهمترین لوله ها برای انتقال و جابه جایی نفت، گاز و فرآورده های نفتی به شمار می رود.




DNN