بازار آهن شاد آباد بلوار طاووس مجتمع 17 شهریور بلوک B دال طبقه همکف-پلاک229
اینماد بازاراتصالات
Anonym
/ دسته ها: لندینگ

سیفون یک تکه بلند

سیفون و لوله کشی فاضلاب یکی از مهمترین اصول لوله کشی ساختمان ها است که باید مورد توجه سازندگان و مهندسان قرار گیرد. سیفون ها در واقع لوله های خمیده ای هستند که در سیستم لوله کشی فاضلاب تمامی ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرند. این سازه ها با انباشته کردن مقداری آب در درون خود، از انتشار بوی نامطبوع و بد در فضای ساختمان جلوگیری می کنند. سیفون های فاضلاب را در انواع مختلفی می سازند و سیفون یک تکه بلند موضوع اصلی ما در این مقاله است.  

برای خرید شیر خودکار یورک از بازار اتصالات کلیک کنید.

Image


چنانچه شما می خواهید در مورد این سازه های مهم و پرکاربرد ساختمان ها اطلاعات بیشتری کسب کنید، تا انتهای مطلب را مطالعه کنید. در این نوشتار شما را با مشخصات و ویژگی های سیفون یک تکه بلند و همینطور قیمت خرید سیفون یک تکه بلند نیز آشنا می کنیم. 

وظیفه سیفون ها و قسمت های مختلف آنها

همانطور که گفتیم سیفون ها با نگهداری مقداری آب در درون خود، از منتشر شدن بوی بد در فضای ساختمان ها جلوگیری می کنند. به بخشی از سیفون که آب در درون آن انباشته می شود، «آب بند» می گویند. پیوسته آب در آب بند وجود داشته و با ورود فضولات به درون آن به بخش بعدی سیفون یعنی سرریز لوله خروجی و لوله اصلی می رود. عمق این آب بند به ارتفاع ستون آب بین سرریز و عمق گلوی سیفون بستگی دارد که به آن «عمق آب بند» می گویند. 
سیفون ها از جهت عمق آب بندی نیز با یکدیگر متفاوت هستند. عمق برخی از آنها معمولی بوده و در حدود 5 سانتیمتر است. این نوع از سیفون ها دارای کارآیی بالایی هستند و برای بخش های مختلف سیستم فاضلاب مورد استفاده قرار می گیرند. تعدادی دیگر از این سازه ها را با عمق آب بندی زیادی می سازند که در حدود 10 سانتیمتر است. این عمق آب بندی بالای سیفون، برای شرایط غیرعادی مثل دمای بسیار بالا، کاهش یا افزایش فشار جو در نظر گرفته شده است. خرید شیر گازی امین از بازار اتصالات امکان پذیر است.

Image


انواع سیفون ها اعم از سیفون یک تکه بلند و سایر آنها در منازل و دیگر ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرد. با این سازه های ساختمانی، فاضلاب های منازل و ادارات به صورت بهداشتی درآمده و فضای ساختمان عاری از بوی نامطبوع می شود.   

انواع سیفون های فاضلاب در ساختمان ها

سیفون ها را در نوع ها و کاربردهای متفاوتی طراحی و تولید می کنند. به طور کلی می توان این سازه ها را به دو نوع سیفون های P یا شترگلو و سیفون های S تقسیم بندی کرد. سیفون پی در اتصالات توالت ایرانی، وان حمام و ظرفشویی مورد استفاده قرار می گیرد. جریان فاضلاب در نوع شترگلو سیفون ها کندتر از نوع S آنها است ولی گرفتگی در آنها نیز کمتر اتفاق می افتد.  
کلیه سیفون ها اعم از سیفون یک تکه بلند را باید از تجمع رسوب در ته آن محافظت کرد؛ زیرا لوله ها به مرور زمان و با ورود فضولات بیشتر به درون آنها، دچار گرفتگی می شوند. توسط سیفون یک تکه بلند فاضلابی و با کمک نیروی جاذبه، مقدار فراوانی آب و فضولات از یک مکان به مکان دیگر منتقل می شود. این لوله های خمیده که سیفون شناخته می شوند را معمولا از جنس پلاستیک پلی پروپلین می سازند اما متریال دیگری نظیر: کروم، برنج و نیکل نیز برای آنها در نظر گرفته می شود. 
 

Image


برخی از سیفون های پلی پروپلینی مقاومت بالایی در دمای زیاد دارند. مقاومت بالا در دمای زیاد و همینطور خنثی کردن فشار منفی درون سیفون یکی از ویژگی های مثبت سیفون پلی پروپلین است. تقریبا در همه نقاط سیستم فاضلاب مثل حمام، روشویی و ظرفشویی از این سیفون ها استفاده می شود.     

مشخصات سیفون یک تکه بلند

مشخصات سیفون یک تکه بلند مشابه سیفون های دیگر است و کاربردهای بسیاری دارد. معمولا این سازه ها را از جنس پلی پروپلین می سازند و دارای مقاومت بالایی نیز هستند. به همین سبب از این سیفون ها برای همه قسمت های سیستم فاضلابی ساختمان منازل و ادارات استفاده می شود. سایزهای متفاوتی برای این سازه ها در نظر گرفته می شود که مناسب هر مکانی باشد.  
همانطور که گفتیم سیفون ها را برای کاربردهای متفاوتی طراحی می کنند. به عنوان مثال سیفون راه بند را در مجرای تخلیه فاضلاب ساختمان به شبکه فاضلاب شهری قرار می دهند. این نوع برای جلوگیری از نفوذ گازهای خطرناک و ورود حشرات موذی است. نوع چربی گیر سیفون را در مسیر سینک آشپزخانه نصب می کنند تا از ورود روغن و چربی به فاضلاب ممانعت شود.     

قیمت سیفون یک تکه بلند 

سیفون های یک تکه بلند را در سایز ها و متریال مختلفی طراحی و تولید می کنند. قیمت این سازه ها نیز بر اساس نوع متریال و سایز آنها متفاوت است. شما می توانید به مراکز فروش لوله و اتصالات به صورت حضوری یا اینترنتی مراجعه کرده و نوع مورد نیاز خود را تهیه کنید. در هنگام مراجعه و خرید سیفون باید به محل مورد نظر و کاربرد آن دقت داشته باشید تا کالای مناسب را خریداری کنید. 


یکی از بخش های مهم در هر ساختمان سیستم فاضلاب آن است. این سیستم به لوله و اتصالات مختلفی نیازمند است. سیفون ها که در واقع لوله های خمیده هستند یکی از بخش های مهم این سیستم به شمار می روند. توسط سیفون یک تکه بلند آب فراوان و فضولات موجود از یک مکان به مکانی دیگر منتقل می شود و بوی نامطبوع در فضای ساختمان منتشر نمی شود.   
 

5160 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
DNN