بازار آهن شاد آباد بلوار طاووس مجتمع 17 شهریور بلوک B دال طبقه همکف-پلاک229
اینماد بازاراتصالات
Anonym
/ دسته ها: لندینگ

زانو 90 درجه پوش فیت

یکی از اتصالاتی که در نصب لوله ها استفاده می‌شود، زانو 90 درجه پوش فیت است. در حالت کلی زانو یک نوع اتصال زاویه دار است که به دلیل زاویه دار بودن و طراحی مناسب آن کاربرد فراوانی دارد. این زانوها انواع مختلفی دارند که با توجه به مواد اولیه آن به زانوهای پی وی سی، برنجی، گالوانیزه و غیره دسته بندی می‌شوند. همچنین به لحاظ زاویه نیز به صورت زانو 45 درجه و 90 درجه نیز در بازار موجود هستند. البته گفتنی است که در اصل زانوی 90 درجه 5/87 است که در حالت کلی به ان زانوی 90 درجه می‌گویند. آنچه که در این مقاله به صورت مفصل توضیح داده خواهد شد، درباره زانو 90 درجه پوش فیت از محصولات شرکت پلیران است که محصولات خود را در دو نوع پوشفیت (سایلنت و معمولی) و پلی اتیلن (جوشی و پیچی) تولید و به بازار عرضه می‌کند. خرید شیر گازی امین از بازار اتصالات امکان پذیر است. با ما همراه باشید تا اطلاعات اطلاعات بیشتری درباره زانو 90 درجه به شما ارائه نماییم. 

Image

 

معرفی زانو 90 درجه پوش فیت

زانو 90 درجه پوش فیت برای سیستم انتقال آب و فاضلاب که دارای محدودیت های اجرایی بسیاری بوده یک محصول کاربردی و در عین حال مستحکم می‌باشد. در واقع در سیستم اتصال این زانوها، هر یک از اتصالات و لوله ها از یک سمت دارای سوکت هستند که در آن یک حلقه آب بندی موجود است و می‌توان انتهای بدون سوکت را بوسیله فشار به درون سوکت لوله و یا اتصال دیگر جای داد. به این ترتیب به راحتی قطعات لوله ها به یکدیگر وصل خواهند شد. این زانوها علاوه بر کاربردی و کارآیی بودن بسیار بالا ویژگی های دیگری نیز دارند که در ادامه به برخی از آنها اشاره خواهیم کرد:

  • راحتی و سرعت بسیار بالا در نصب و اجرای آن موجب می‌شود تا در وقت و هزینه صرفه جویی شود.
  • کیفیت مطلوب این زانوها سبب خواهد شد تا تا میزان تعمیرات و نگهداری آنها به حداقل رسد.
  • مواد اولیه مرغوب در ساخت این زانوها باعث شده تا عمر طولانی داشته باشد و در برابر ضربه، تنش های مکانیکی، حرارتی و مواد شیمیایی مقاومت نسبتا بالایی داشته باشد.
  • اتصال پذیری بالا و قابلیت اتصال به سیستم های قدیمی مانند لوله های پلیمری و آلیاژی
  • در هنگام اتصال و اجرای زانوهای 90 درجه نیازی به جوش دادن و چسب زدن نبوده و همین امر موجب می‌شود تا هزینه ای ناشی از آن کاهش یابد.
  • ایمنی بسیار بالا در شرایط آتش سوزی ه دلیل دارا بودن ویژگی Flame Rerardant منطبق با استاندارد
  • آب بندی آن به صورت پایدار بوده و حتی در شرایط تغییرات فیزیکی و تنش ها قابل اعتماد خواهد بود. 

 

Image

 

کاربرد زانو 90 درجه پوش فیت

در حالت کلی زانو 90 درجه زمانی به کار گرفته می‌شود که قصد منحرف کردن لوله از مسیر اصلی آن را داشته باشید. به این معنی که برای برای اتصال یک لوله افقی در یک مسیر عمودی از زانوی 90 درجه استفاده خواهد شد. برای نصب و اجرای راه انتقال آب و فاضلاب کمتر از زانوی 90 درجه استفاده می‌کنند و بیشتر از دو زانوی 45 درجه استفاده می‌گردد. اما کاربرد زانو 90 درجه پوش فیت در مکان هایی مانند سر چاه فاضلابو در برخی موارد به جای اعصایی لوله هواکش فاضلاب ( ونت ) استفاده می‌گردد. در مواردی نیز که امکان استفاده از زانوهای 45 درجه به دلیل کمبود فضا از از زانوی 90 درجه استفاده می‌کنند. برای خرید شیر خودکار یورک از بازار اتصالات کلیک کنید.
شاید برای شما سوال پیش آید که چرا بیشتر از زانوی 45 درجه به جای زانو 90 درجه استفاده می‌شود. علت این کار این است که هنگامی که دو زانوی 45 درجه به هم متصل می‌شود؛ یک زانو 90 درجه با شیب نرم ایجاد می‌کنند. این کار موجب می‌گردد تا یک فاصله بزرگتر از سر ورودی اتصال تا سر خروجی آن بوجود آید. این فاصله سبب می‌شود تا اشیای بزرگ در سیستم انتقال آب و فاضلاب گیر نکند. 

 

Image

 

قیمت زانو 90 درجه پوش فیت

عوامل مختلفی در تعیین قیمت زانو 90 درجه اثر گذار هستند که با دانستن آنها اطلاع کامل تری در هنگام خرید خواهید داشت. یکی از این عو.امل جنس زانو است که اغلب از پلی پروپیلن استفاده می‌شود. این ماده اولیه مرغوب سبب می‌شود تا زانو دچار پوسیدگی نشده و از پایداری زیادی در برابر مواد شیمیایی برخوردار باشد، چراکه در سیستم فاضلاب از اصول بسیار مهم به شمار می‌آید. از طرفی سایز زانو، زاویه آن و مانیسمان بودن و یا درزدار بودن نیز از دیگر عواملی هستند که در تعیین قیمت زانو اثر گذار خواهند بود. از دیگر عوامل مهمی که باید قبل از خرید به آن توجه داشت و به افزایش و کاهش قیمت نیز منجر خواهد شد، کارخانه تولید این محصول است. در صورتی که توسط یک برند معتبر و تولید شده باشد؛ مطمئنا از کیفیت بالایی برخوردار بوده و در نتیجه قیمت بیشتری نیز خواهد داشت.
 
آنچه که در این مقاله به صورت مفصل برای کسب اطلاعات بیشتر شما گفته شد، درباره زانو 90 درجه پوش فیت بود. این زانو با داشتن خصوصیات و ویژگی های خاص و منحصر بفرد خود کاربرد زیادی در سیستم انتقال آب و فاضلاب دارد. در واقع این زانو ها نیاز به چسباندن و یا جوش دادن نداشته و همین امر موجب سهولت در نصب شده و از طرفی به دلیل نداشتن درز از جمع شدن آشغال در مسیر لوله ها جلوگیری خواهد کرد. این یک مزیت بزرگ برای این زانوها به حساب می‌آید.  شما با مطالعه این مقاله می‌توانید اطلاعات کامل و کاربرد زانو 90 درجه و قیمت آن را کسب نمایید. 
 

4983 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
DNN